کد خبر : 5807
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1395 - 6:30

هشدار یک کارشناس: خطر خفگی ناشی از کمبود اکسیژن در منزل را جدی بگیرید

هشدار یک کارشناس: خطر خفگی ناشی از کمبود اکسیژن در منزل را جدی بگیرید

یک کارشناس مسائل ایمنی در خصوص استفاده ناصحیح از وسایل گازسوز با توجه به آغاز فصل سرما هشدارد داد.

مهندس حسین جدی در این خصوص گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش استفاده از وسایل گازسوز جهت گرمایش ساختمانها، لازم است قبل از استفاده از این وسایل برخی موارد مهم توسط مالکان و استفاده کنندگان مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسدود بودن دودکش های یکی از عوامل مهم در حوادث منجر به فوت است گفت: شهروندان ضروری است قبل از استفاده از وسایل گرمایشی، از باز بودن مسیر دودکشها اطمینان حاصل نمایند، همچنین باید در نظر داشت که در روستاها انباشت علوفه در پشت بام و یا ورود حیوانات و پرندگان به مجرای دودکش در تابستان و انسداد آن کاملا محتمل می باشد و کنترل آن ضروری می باشد.

جدی با اشاره به اینکه جهت تست نشتی ، محل اتصال می توان از کف صابون استفاده کرد گفت: ضروری است از سالم بودن شلنگ گاز اطمینان حاصل نموده و محل اتصال شلنگ به لوله گاز و دستگاه گاز سوز را بررسی نموده و در صورت لزوم شلنگ گاز را تعویض نمایید.

این کارشناس همچنین بر ضرورت جریان هوای تازه در اتاق ها و کل منزل مسکونی در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: اهمیت دریچه تامین هوای تازه کمتر از دودکش نیست، خفگی ناشی از کمبود اکسیژن امری کاملا محتمل می باشد، شهروندان باید برای حفظ جان خود از باز بودن دریچه تامین هوای تازه ،مخصوصا در فضاهای کوچک و اتاق خواب اطمینان حاصل نمایند.

وی ادامه داد: بررسی کلاهکهای دودکشها و تعویض آن در صورت آسیب دیدگی و اطمینان از محکم بودن آن نیز از موارد مهمی است که شهروندان باید قبل از استفاده از وسایل گرمایشی آن را کنترل نمایند.

جدی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از تعمیر و دستگاری وسایل گرمایشی خودداری کنند افزود: دستگاههای گاز سوز بایستی توسط افراد متخصص و صلاحیت دار سرویس گردد و شهروندان به جد باید از دستکاری آنها خوداری نمایید.

این کارشناس و بازرس گاز در پایان اظهار داشت: از کارشناسان و زحتمتشکان حوزه بازرسی گاز و یا پیمانکاران انتظار می رود در جهت کاهش خطرات ناشی از استفاده از لوازم گاز سوز اهتمام کافی بعمل آورده و اطلاع رسانی نمایند تا شاهد بروز حوادث ناشی از استفاده نا صحیح از این نعمت خدادادی نباشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.