کد خبر : 590
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1392 - 11:00

ایجاد فرهنگستان زبان ترکی دشمنان نظام اسلامی را مایوس می کند

ایجاد فرهنگستان زبان ترکی دشمنان نظام اسلامی را مایوس می کند

   آی نیوز : استاد زبان و ادبیات فارسی معتقد است ایجاد فرهنگستان زبان ترکی دشمنان نظام اسلامی را مایوس می کند.

 دکتر حسین محمدزاده صدیق گفت: در راستای ایجاد فرهنگستان زبان و ادب ترکی آذری با تمام وجود و با جان و دل آماده ام کمال همکاری را با استانداری  آذربایجان شرقی و یا هر نهاد دیگری که پا پیش بگذارد داشته باشم.

استاد زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی اهتمام دولت تدبیر و امید به ایجاد فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی آذری را باعث مایوس شدن دشمنان نظام جمهوری اسلامی از ایجاد اختلاف در بین مردم ایران دانست.

دکتر حسین محمد زاده صدیق گفت: این حرکت به جا و شایسته که در راستای عمل به قانون اساسی کشور عزیزمان ایران می باشد دلهای ایرانیان را به هم نزدیک کرده و حرکت مناسبی برای از بین بردن دسیسه های دشمنان نظام مقدسمان و کشورمان ایران خواهد بود.

وی اظهار داشت: بنده با وجود اینکه ۷۰ سال سن دارم ولی اگر مسئولان صلاح بدانند مانند یک جوان بیست ساله با تمام وجود در این راه کمک خواهم کرد. و از هیچ کوششی در این زمینه چه فکری و چه عملی مذایقه نخواهم کرد.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای کشور اظهار داشت: بنده و سایر محققان و متخصصان زبان ترکی آذری در ایران آماده هستیم تا در ارائه برنامه، کار اجرایی، تولید محتوا و… در زمینه فرهنگستان زبان ترکی آذری فعالیت نماییم.

دکتر صدیق تصریح کرد بعد از انتخابات بنده حضورا از رئیس جمهور محترم کشورمان در مورد برنامه های ایشان در مورد زبان ترکی آذری تقدیر کردم و ایشان قول دادند که کارهای اساسی در راستای ایجاد این فرهنگستان به زودی آغاز خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: از طرف استانداری آذربایجان شرقی تاکنون در باره این موضوع اقدامی نشده است اما باید یادآوری نماییم که استاندار کارش را تازه شروع کرده است و امیدواریم هرچه زودتر درمقوله ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذربایجانی نیز شاهد تحرک و آغاز فعالیت از سوی استاندار محترم آذربایجان شرقی باشیم.

لازم به توضیح است استاندار اذربایجان شرقی در مراسم معارفه خود احیای دریاچه ارومیه و ایجاد فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی را از اولویت های خود در استانداری آذربایجان شرقی نام برده است.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.