کد خبر : 5902
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 8:10

حاجی زاده: مردم از تراکتور قهرمانی می خواهند/ کمک به ورزش حیف و میل نیست

حاجی زاده: مردم از تراکتور قهرمانی می خواهند/ کمک به ورزش حیف و میل نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز تاکید کرد کمک به تیم تراکتورسازی حیف و میل بیت المال نیست و این کمیسیون در رسیدگی به لایحه ی شهرداری در این باره منطقی عمل کرده است.

سعید حاجی زاده در جلسه شورای شهر در تشریح چگونگی رسیدگی به این لایحه گفت: لایحه کمک به تیم تراکتورسازی ابتدا به صورت دو فوریتی در صحن شورا مطرح و سپس به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد. کمیسیون نیز بلافاصله آن را بررسی و تصویب کرد. لیکن به رغم دفاع مفصل صورت گرفته، این لایحه در صحن شورا تنها با یک رای اختلاف به تصویب نرسید.

حاجی زاده افزود: معتقدم کمک به تیم تراکتورسازی با خیل انبوه هوادارانش کمک به نشاط شهروندی است و عموم شهروندان دل در گرو قهرمانی این تیم در لیگ برتر دارند. بنابراین در شرایط پیش آمده که ممکن است این تیم به علت محکومیت مالی و کسر امتیاز در فیفا از کورس قهرمانی عقب بیفتد حمایت نکردن از این تیم ضربه زدن به نشاط جوانان و فوتبال دوستان شهر است.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده از کمیسیون در خصوص بررسی لایحه ی کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به تیم فوتبال تراکتور سازی گفت: بر اساس قانون وقتی دو فوریت لایحه ای رای نیاورد کمیسیون مربوط باید در اولین جلسه این لایحه را بررسی و در صحن مطرح کند.

او ادامه داد: بر این اساس عملکرد کمیسیون فرهنگی درست بوده و هیچ ایراد قانونی ندارد.

حاجی زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به مطلب یکی از روزنامه های محلی که در انتقاد از شورای شهر کمک به تراکتورسازی را حیف و میل بیت المال خوانده بود اظهار داشت: صاحب امتیاز این مجموعه که خود یکی از مدیران ارشد شهرداری است، چون توان انتقاد صریح از شهردار را ندارد انتقادات خود را متوجه شورا می کند.

حاجی زاده تاکید کرد: کمک به ورزش از ماموریت ها و سیاست های شهردار، شورای شهر و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراست و علامت تعجب روزنامه یاد شده در مقابل نام این کمیسیون خودش تعجب آور است.

وی تصریح کرد: اگر انتقادی درباره این لایحه مطرح است باید متوجه شهرداری تبریز باشد که این لایحه را به شورا تقدیم کرده است نه اعضای شورا و کمیسیون فرهنگی.

او ادامه داد:  اگر به تیم تراکتورسازی مبلغی کمک شود حیف و میل بیت المال نیست بلکه کمک به حفظ نشاط هزاران شهروند علاقه مند فوتبال است که به قهرمانی تیم محبوبشان چشم دوخته اند.

حاجی زاده با اشاره به آبونمان شهرداری به این روزنامه تصریح کرد: مدیر این روزنامه که از محل ارسال آن به سازمان ها و مناطق شهرداری و نیز جذب رپرتاژ آگهی میلیون ها تومان می گیرد گویا در این مورد به فکر مشکلات مالی شهرداری نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز در ادامه سخنانش در خصوص عقیم ماندن طرح کمک به مطبوعات استانی نیز گفت: در سال ۹۲ که البته مسئولیت کمیسیون با من نبود این طرح به شهرداری ارجاع داده شد تا در صورت نیاز به لایحه تبدیل شود که تاکنون این کار نشده است.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورا در خصوص طرح تعطیلی برنامه تلویزیونی شهریمیز هم گفت: اعضای کمیسون در مورد برنامه شهریمیز با حضور کارشناسان جلسه ای تشکیل و با ارجاع آن به صحن شورا پیشنهاد کردند، شورا کمیته ای با حضور صاحب نظران، مدیران شهرداری و اعضای شورا تشکیل دهد تا آنان در مورد نحوه تولید و پخش برنامه تلویزیونی شهرداری نظر دهند.

حاجی زاده در پایان به موضوع تقدیم لایحه بودجه کل کشور به مجلس اشاره و پیشنهاد کرد هرچه زودتر جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس برگزار شود تا درباره پروژه های ملی شهر تبریز با آنان صحبت کنیم تا در لایحه بودجه سال ۹۶ قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.