کد خبر : 5918
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 9:18

رشد ۱۲ درصدی صادرات آذربایجان شرقی

رشد ۱۲ درصدی صادرات آذربایجان شرقی

آی نیوز-استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در ماه حدود ۱۰۳ هزار تن از گمرکات استان صادر می‌شود و در ۹ ماهه جاری ۹۲۸ هزار تن صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 اسماعیل جبارزاده صبح امروز در بیست و دومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار پتروشیمی تبریز، اظهار داشت: انتقادات مطرح شده نسبت به وضعیت اقتصادی از سوی سخنرانان هدیه‌ای است به دولت تدبیر و امید؛ چرا که این دولت خود را نیازمند این انتقادات می‌داند.

وی با بیان اینکه دولت خود را عقل کل و عاری از خطا و اشتباه نمی‌داند؛ افزود: برجام نزد تولیدکنندگان و صادرکنندگان معنی خاصی دارد و آنها این توافق را رفع موانع از پیش پای تولید و صادرات است.

جبارزاده اذعان داشت: برای واردات کالا باید ده‌ها شگرد در پیش می‌گرفتیم ولی امروز استقبال مطلوبی از طرف کشورهای اروپای برای معامله با ایران صورت می‌گیرد و هم ایران برای آنها بازار خوبی است و هم آنها شرکای تجاری خوبی برای ما محسوب می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برجام زمینه را فراهم کرده بتوانیم سهم ملت ایران را از تجارت جهانی به دست آوریم و مطمئنا با گذشت زمان دستاوردهای برجام برای ملت ملموس‌تر خواهد شد، افزود: امید است بتوانیم از این بستر و محمل به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه در سمینار استانداران بنده همه نکات و انتقادات مطرح شده را ارائه خواهم کرد چرا که اگر امروز موفقیتی را در جامعه شاهد هستیم قطعا در نتیجه توجه به انتقادات مطرح شده است و امروز سنگرنشینان جبهه اقتصادی هر آنچه برای اصلاح امور مورد نیاز است باید بیان کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر روزی در تاریخ می‌گفتند قدرت ملت‌ها در تعداد سربازان و شمشیر و نیزه‌‌های سربازان، تعداد توپ و تانک‌ها است و بعد گفتند در علم و دانایی است، امروز باید بگوییم قدرت کشورها در علمی است که منجر به تولید ثروت شوند.

جبارزاده ابراز داشت: گذر از اقتصاد دولتی به خصوصی تنها با استفاده از روش‌های علمی میسر است و اگر امروز به دنبال خلق ثروت از صادرات هستیم بدون توجه به فناوری‌های نوین امکان‌پذیر نخواهد بود و باید امروز تولید ما بر اساس تقاضا و بازار دنیا همسان باشد.

وی با اشاره به اینکه ۴۹۶ واحد تولیدی استان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردند که اکثرا واحدهای جدیدی بودند، افزود: در ماه حدود ۱۰۳ هزار تن از گمرکات استان صادر می‌شود و در ۹ ماهه جاری ۹۲۸ هزار تن صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به شرکت خود در جلسه کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، ادامه داد: کشت فرا سرزمینی جزو مباحثی بود که در این کمیسیون کردیم؛ تعریف تعرفه بین ۶۰ قلم کالا و کاهش تعرفه و بخشودگی‌های گمرکی و تعرفه‌ای از دیگر موارد مطروحه بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان صحبت‌های خود یادآور شد: IT و ICT  را جدی بگیرید چرا که روش‌های سنتی جوابگو نیست و از ۱۰ برند برتر دنیا ۷ برند مربوط به شرکت‌های IT و ICT  است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.