کد خبر : 600
تاریخ انتشار : جمعه 1 آذر 1392 - 14:03

مسؤولان آذربایجان شرقی انرژی خود را برای تنظیم به موقع بودجه ۹۳ صرف کنند

مسؤولان آذربایجان شرقی انرژی خود را برای تنظیم به موقع بودجه ۹۳ صرف کنند

 

 

 

آی نیوز – استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت قانون بودجه، از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست در زمان مناسب اهداف و خواسته‌های مجموعه خود را برای پیش‌بینی در بخشنامه بودجه سال ۹۳ استان به معاونت برنامه‌ریزی استانداری ارایه کنند تا این بخشنامه در موعد مقرر به دولت تقدیم شود.

اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان این که سرنوشت یک سال آینده دستگاه‌ها در قالب قانون بودجه رقم می‌خورد، افزود: با توجه به این که دولت اعلام کرده است لایحه بودجه را تا ۱۵ آذر به مجلس تقدیم خواهد کرد، لذا این روزها ایام قدر بودجه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی است.

وی تاکید کرد: از مسؤولان استان انتظار داریم در دو هفته آینده تمام انرژی خود را برای تنظیم بودجه اختصاص دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است، گفت: با توجه به روند چند هفته اخیر به ویژه حمایت صریح و قاطعانه رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، حتما گشایش‌هایی در عرصه اقتصاد کشور روی خواهد داد و ان‌شاءالله سال ۹۳ را سالی توام با امید و رونق اقتصادی می‌بینیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: تنظیم لایحه بودجه ۹۳ با نگاه امیدوارانه و به صورت عملیاتی یکی از لازمه‌های تحقق حماسه اقتصادی است.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت حضور فعال بخش خصوصی در عرصه اقتصاد استان، گفت: برای این منظور لازم است در کنار برنامه‌ریزی دولتی، برنامه توسعه بخش خصوصی نیز تنظیم شود.

جبارزاده تاکید کرد: باید به بخش خصوصی اطمینان دهیم که برای تقویت و حضور فعال آن در عرصه اقتصاد برنامه داریم و این موضوع باید جزو اولویت‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود حضور نمایندگان مجلس در جلسات تصمیم‌گیری را مفید و راهگشا دانست و اظهار داشت: معتقدم که هر ۱۹ نماینده استان نمایندگان تاثیرگذار هستند و قطعا باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که نباید ظرفیت نمایندگان مورد غفلت واقع شود، افزود: ارتباط صمیمانه با نمایندگان و انتقال اطلاعات و مسایل مختلف دستگاه‌های اجرایی به آنها، باید جزو دستور کار مسؤولان استان باشد.

جبارزاده با اشاره به طرح جامع شهر ورزقان که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: ورزقان در نگاه آتی توسعه‌ای استان، باید یک شهر توسعه یافته و یکی از محورهای توسعه استان باشد، لذا طرح جامع ورزقان باید جوابگوی این خواسته باشد.

وی همچنین با اشاره به طرح احداث مصلای اهر که یکی از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان بود، اظهار داشت: این طرح و تمام طرح‌های عمرانی دیگر باید با دید وسیع، آینده‌نگری و رعایت اصول و آخرین تکنولوژی مهندسی اجر اشود به نحوی که برای سال‌های متمادی جوابگوی نیازها باشد و به عنوان یکی از آثار اساسی و ماندگار نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ثبت شود.

فرخ مسجدی، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تشریح کلیات بخشنامه بودجه سال ۹۳ استان، تحقق رشد مثبت اقتصادی، کنترل تورم، کاهش نرخ بیکاری، تقویت بخش خصوصی، انضباط مالی و افزایش بهره‌وری را از مهم‌ترین اهداف و راهکارهای لایحه بودجه سال ۹۳ عنوان کرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان این که متاسفانه از ظرفیت‌های کشور به طور کامل استفاده نمی‌شود، افزود: در شرایطی که با کمبود منابع مواجهیم لازم است با شیوه‌های مختلف از جمله تقویت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

شهروز افخمی خاطرنشان کرد: مدیران باید تلاش کنند ضمن جلوگیری از هدررفت منابع موجود، منابع جدیدی تعریف کنند و علی‌رغم رکود اعتباری در دولت، اجازه ندهند روند عمران و آبادانی استان متوقف شود.

وی با تاکید بر این که مدیریت بهینه اعتبارات باید جزو اولویت‌های مدیران باشد، گفت: این مهم باید در همه زمینه‌ها به ویژه تهیه مواد و مصالح مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار گیرد، چرا که بی‌توجهی به این امر موجب تحمیل هزینه‌های اضافی و از بین رفتن منابع می‌شود.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین ۵۱ مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و ۷ مورد از مصوبات کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد تصویب قرار گرفت.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.