کد خبر : 6167
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 1:42

ستاد ملی سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد

ستاد ملی سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد

اسماعیل جبارزاده افزود: پیروی پیگیری های انجام شده مبنی بر تشکیل ستاد ملی برای پشتیبانی و حمایت دستگاه های ملی از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ امروز کمیسیون فرهنگی دولت در محل نهاد ریاست جمهوری با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: در این جلسه معاونان رئیس جمهوری در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و امور بانوان ریاست جمهوری و همچنین وزرای آموزش و پرورش و علوم و نیز معاونان وزارت خانه های امور خارجه، اطلاعات و راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند.
جبارزاده گفت: مقرر شد گزارش و مصوبه کمیسیون فرهنگی دولت مبنی بر ایجاد ستاد ملی سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ جهت تصویب نهایی به هیات وزیران ارجاع شود.
وی افزود: ستاد ملی سیاست گذاری تبریز ۲۰۱۸ بالاترین مرجع سیاست گذاری است که ریاست آن را معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عهده دار است.
وی ادامه داد: مصوبه کمیسیون فرهنگی دولت پس از تصویب نهایی توسط هیات وزیران، برای اجرا توسط معاون اول رییس جمهوری به وزارتخانه ها ابلاغ می شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: سیاست گذاری کلان و هماهنگی و مدیریت یکپارچه فعالیت های مرتبط از قبیل اتخاذ سیاست های تشویقی برای مشارکت فعالان بخش غیردولتی و نظارت و هماهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های مرتبط با پایتختی گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ توسط تبریز و پیش بینی و تصویب برنامه ها و اعتبارات از وظایف این ستاد است.
وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت میزبانی شایسته از این رویداد مهم بین المللی، برنامه ریزی های کلان و موثر توسعه گردشگری با تامین نیازها و زیرساخت های گردشگری، آثارو ابنیه های تاریخی، توانمندی ها و غنای فرهنگی شهر تبریز ایجاب می کند این رویداد را به بازتابی روشن از دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی تبدیل کنیم.
جبارزاده گفت: همچنین این رویداد فرصتی برای ارائه چهره واقعی جمهوری اسلامی در زمینه گردشگری است و باید با اتخاذ تدابیر لازم از اثرات ارزشمند اقتصادی وفرهنگی آن بهره مند شویم.
وی تاکید کرد: لازمه این رویکرد عزم ملی و باور مشترک و مشارکت کلان تمامی دست اندرکاران به ویژه سازمان ها و نهادهای مرتبط است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه این جلسه دستگاه های اجرایی ملی مکلف خواهند شد در اجرای برنامه های مرتبط با تبریز ۲۰۱۸ مشارکت کنند و برنامه های مذکور را در اولویت کاری خود قرار دهند.
تبریز از طرف سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است .
این سازمان طرحی را از سال ۲۰۱۵ با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ‘شهر نمونه گردشگری جهان اسلام’ معرفی می شود. در اولین گام شهر قدس فلسطین در سال ۲۰۱۵ و در دومین گام شهر قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
برای سال ۲۰۱۷ نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.