کد خبر : 618
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1392 - 9:22

پسروی دریاچه ارومیه / آب روستاهای بناب در حال شور شدن است

پسروی دریاچه ارومیه / آب روستاهای بناب در حال شور شدن است

آی نیوزفرماندار بناب گفت: به دلیل پسروی آب دریاچه ارومیه آب بیشتر چاه‌های کشاورزی روستاهای شهرستان بناب در حال شور شدن است.

 به گزارش آی نیوز به نقل از فارس، سعید برقی در نشست کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به پسروی آب دریاچه ارومیه اظهار کرد: آب بیشتر چاه‌های کشاورزی روستاهای شهرستان بناب در حال شور شدن است که این بزرگ‌ترین خطر برای منطقه است.

برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی

وی با اشاره به محدودیت اراضی کشاورزی، مسئولان جهاد کشاورزی را موظف کرد تا با تغییر کاربری‌ اراضی کشاورزی شدیداً برخورد کنند.

رئیس کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در محدوده خارج از شهر ممنوع است، گفت: مسئولان جهاد کشاورزی و شهرداری باید با تشکیل کارگروه ضمن مشخص کردن حریم شهر، با عوامل متخلف در این زمینه برخورد جدی کنند.

بحران کمبود آب آینده منطقه را تهدید می‌کند

فرماندار بناب کمبود آب را از مشکلات اساسی کشاورزی منطقه برشمرد و تصریح کرد: بحران کمبود آب آینده منطقه را تهدید می‌کند.

رئیس بانک کشاورزی شعبه مرکزی بناب نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت خسارات بیمه محصولات کشاورزی گفت: یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال خسارت بیمه محصولات میوه به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.

محمدعلی حسن‌پور افزود: برای خسارت محصول انگور ۲۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال و خسارات گردو ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته که ظرف ۱۰ روز آینده به کشاورزان خسارت دیده در بناب پرداخت خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.