کد خبر : 6193
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردین 1396 - 6:06

خسارت ۲۹۵ میلیاردتومانی‌حادثه سیل آذربایجان‌شرقی / آخرین آمار قربانیان؛ ۳۵ کشته و ۷ مفقود

خسارت ۲۹۵ میلیاردتومانی‌حادثه سیل آذربایجان‌شرقی / آخرین آمار قربانیان؛ ۳۵ کشته و ۷ مفقود

مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی از برآورد حدود ۲۹۵ میلیارد تومانی خسارت سیل اخیر در این استان خبر داد.

خلیل ساعی در گفت‌وگو با  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سیل اخیر در استان آذربایجان شرقی خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به مردم، زیر ساخت‌ها و مناطق کشاورزی این استان وارد کرد.

ساعی افزود: بیشترین خسارت‌ها به شهرهای آذرشهر و عجب شیر وارد شد و طبق آخرین آمار از شمار قربانیان حدود ۴۲ نفر در این دو شهرستان کشته شدند که تاکنون جسد ۳۵ نفر پیدا شده و ۷ نفر از قربانیان همچنان مفقود هستند.

وی تصریح کرد: کارشناسان با بررسی ها و برآوردهای صورت گرفته تاکنون خسارت وارد شده به زیر ساخت‌های چند شهرستان را ارزیابی کرده‌اند تا امیدواریم پس از تامین اعتبارات لازم کار بازسازی این مناطق هر چه سریع تر آغاز شود.

مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی در ادامه افزود: در بخش راه‌ها ۲۵ میلیارد تومان، کشاورزی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان و در بخش مسکن حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد خسارت شده است.

وی اظهار داشت: به زودی برای افراد سیل‌زده شهرستان‌های عجب شیر و آذرشهر برای هر خانواده یک کانکس جداگانه مستقر می‌شود و در کمترین زمان مسکن‌های افراد سیل زده آماده و تحویل خواهد شد.

ساعی عنوان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر همچنان در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند و عده‌ای از خیرین استان نیز با مواد غذایی و مایحتاج لازم به کمک سیل زدگان شتافته اند.

وی در پایان‌ضمن تقدیر از بردباری و شکیبایی مردم مناطق سیل زده در رویارویی با این بلای طبیعی گفت: مردم سیل زده این مناطق، با نجابت و متانت مثال زدنی با این حادثه روبرو شدند و با کمک امدادگران و نجات گران برای کمک‌ به حادثه دیدگان تلاش کردند و امیدواریم با صبوری اهالی منطقه در کمترین زمان مسکن‌های آنها آماده و تحویل شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.