کد خبر : 6240
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1396 - 3:44

اقامت ۹۲ هزار نفر گردشگر تا روز پنج فروردین در مراکز اقامتی استان/ افزایش ۱۷ درصدی بازدید از مراکز تاریخی و موزه‌ها

اقامت ۹۲ هزار نفر گردشگر تا روز پنج فروردین در مراکز اقامتی استان/ افزایش ۱۷ درصدی بازدید از مراکز تاریخی و موزه‌ها

 مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، از اقامت بالغ بر ۹۲ هزار نفر گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا روز پنج فروردین در مراکز اقامتی استان خبر داد.

استان آذربایجان شرقی درسال جدید، شاهد حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی بوده است و اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است؛ بطوریکه از ۲۵ اسفند الی ۵ فروردین ۹۶، مراکز اقامتی استان پذیرای نود و یک هزار و هفتصد و هشتاد و دو گردشگر بوده است.

آبدار افزود: همچنین در طول ایام نوروز بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی استان نیز، با استقبال چشمگیری روبرو شده،  ۶۳هزار و ۷۶۷ بازدید از موزه های تحت نظارتی میراث فرهنگی استان، از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین ثبت شده است، این استقبال نسبت به آمار نوروز سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به اماکن پر بازدید استان، بیان کرد: کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان همچنان در صدر پر بازدید ترین اماکن تاریخی و موزه های  استان قرار دارند، کلیسای سنت استپانوس با ۱۳ هزار و۳۹۲ نفر بازدید بیشترین آمار بازدید را تا روز پنجم فروردین  به خود اختصاص داده است و همچنین موزه قاجار با ۶ هزار و ۱۶۸ نفر بازدید، در دو روز گذشته با افزایش بازدیدکنندگان خود رتبه خود را ارتقا داده و دومین مکان پر بازدید اعلام شده است.

آبدار افزود: طبق آمار کلی، کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی، در مجموع از اماکن تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و توریستی استان، تعداد ۴۹۸ هزار و ۸۱۵ نفر بازدید کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.