کد خبر : 6307
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1396 - 5:17

شورای وزین شهر تبریز / دور پنجم امید

شورای وزین شهر تبریز / دور پنجم امید


آی نیوز – علی عباسی
؛ برای این نوشتار، مقدمه ای لازم نیست، مردم تبریز در انتخابات شورا حرفشان را زدند و این حرف بدون هر تعبیر و تفسیری به عیان ترین شکل ممکن صریح و شفاف بوده است.

 

طبیعتا حضور افراد با تجربه در جمع شورا بهترین حالتی بود که می توانست اتفاق بیافتند و این مسئله در تبریز اتفاق افتاد.

نگاهی به لیست سیزده نفره اعضای شورای شهر تبریز نشانگر توجه تبریزیان به انتخاب افراد با تجربه در ترکیب اعضای شورای شهر بوده است.

حضور دو عضو از شورای پر تعداد چهارم تبریز و عدم تحصیل موفقیت حضور در شورای پنجم از سوی دیگر اعضای شورای یاد شده خود موضوعی است که باید با دید نکته سنجانه مورد مداقه قرار گیرد.

اما در عین حال حضور دو نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای شهر تبریز وزانت و جایگاه شورای شهر تبریز را بالاتر از آنی که هست نیز خواهد برد.
بررسی سوابق تک تک اعضای شورای پنجم نشان می دهد اکثریت اعضای دارای این شورا با سوابق متعدد مدیریتی، تقننی و اجرایی هستند و طبیعتا این سوابق نقش بسزایی در تصمیم گیریها و تصمیم سازی های این شورا خواهد داشت.

به نظر می رسد جمع سیزده نفره اعضای شورای شهر تبریز جمع عقلا باشد و هر چند اکثریت این شورا متعلق به لیستی خاص بوده است اما سوابق و عملکرد این افراد نوید بخش تشکیل یک شورای نو اندیش، عملگرا و تحول خواه به مردم تبریز خواهد داد.

تبریز سال آینده اتفاق مهمی را میزبانی خواهد کرد تبریز بعد از مدینه و قونیه به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی انتخاب شده است و نوع رویکرد اعضای جدید شورای شهر تبریز در قبال این مسئله امری مهم خواهد بود.

تبریزیان با رای خود حرفشان را زدند و حالا نوبت منتخبان شوراست که امیدها و آمال آنان را جامه عمل بپوشانند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.