کد خبر : 636
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1392 - 7:55

جبارزاده:واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی طبق مصوبه مجلس خواهد بود

جبارزاده:واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی طبق مصوبه مجلس خواهد بود

آی نیوز – استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی طبق مصوبه مجلس خواهد بود.

به گزارش آی نیوز، اسماعیل جبارزاده تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های کاری دولت جدید اعلام کرد.

وی گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی سال‌هاست آغاز شده اما پیشرفت فیزیکی کمی دارند و با توجه به منابع موجود ممکن است بهره‌برداری از آنها تا ده‌ها سال دیگر هم طول بکشد.

جبارزاده با اشاره به تدابیر دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: یکی از راهکارهای دولت در این خصوص واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی هم تصمیم داریم بخشی از پروژه‌هایی که قابل واگذاری است را بررسی و طبق قانون به بخش خصوصی واگذار کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه در واگذاری پروژه‌های عمرانی، سودآور بودن پروژه‌ها مورد توجه خواهد بود، افزود: قطعاً پروژه‌هایی به خصوصی واگذار می‌شود که دارای توجیه اقتصادی بوده و سود قابل انتظار این بخش را تامین کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها قابل واگذاری نیست، گفت: برای این بخش از پروژه‌ها نیز در نظر داریم که از سرمایه‌های بخش خصوصی استفاده کنیم، به این نحو که بخش خصوصی اعتبار این پروژه‌ها را تامین کند و پس از بهره‌برداری از محل درآمد پروژه، آورده و سود آن به بخش خصوصی بازپرداخت شود.

وی افزود: در بخش دیگری از پروژه‌ها که سودآوری مورد انتظار را ندارند نیز می‌توانیم با انتشار اوراق مشارکت که سود آن از سوی دولت تضمین می‌شود، از توان بخش خصوصی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین میانگین مدت زمان اجرای طرح‌های عمرانی استان را پنج سال ذکر کرد و افزود: این مدت زمان برای بخش‌های مختلف متفاوت است، اما در مجموع بر مبنای مطالعات اقتصادی، هر پروژه‌ای که زمان اجرای آن بیشتر از سه سال طول بکشد توجیه اقتصادی خود را از دست می‌دهد، بنابراین تصمیم جدی ما کاهش زمان اجرای پروژه‌های عمرانی و اتمام سریع پروژه‌های نیمه‌تمام است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.