کد خبر : 6403
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 6:32

رسانه ها منادی امیدآفرینی و وحدت باشند / نقد به قصد اصلاح باشد نه تخریب

رسانه ها منادی امیدآفرینی و وحدت باشند / نقد به قصد اصلاح باشد نه تخریب

آی نیوز- حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و انجمن مدیران مسئول مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: مطبوعات و رسانه ها باید به نسل جوان امید دهند و اخبار آنها منادی وحدت باشد و باید سعی شود تا با حفظ هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی، در جامعه منادی وحدت شد.

رسانه ها منادی امیدآفرینی و وحدت باشند / نقد به قصد اصلاح باشد نه تخریب / هرگونه وحدت در استان باید حول محور رهبر انقلاب باشد

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و انجمن مدیران مسئول مطبوعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه به تناسب کاری که قبلا در روابط عمومی ارتش بودم با رسانه ها آشنایی دارم؛ گفت: فارغ از گرایش های سیاسی و جناحی با رسانه ها ارتباط داشته ام.

وی در خصوص اهمیت اخبار تصریح کرد: خبر احتمال صدق و کذب دارد لذا اخبار باید  محکم و مستدل باشند و زمانی به رسانه ها و مطبوعات اعتماد بیشتری می شود که بدانیم همیشه اخبار مستدل و محکم نوشته می شود.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر اینکه اخبار نباید صرفا بخاطر پر کردن آرشیو باشد؛ افزود:  اخبار رسانه ها باید بین مردم و حامعه امید بیافریند و نباید مردم و به ویژه جوانان را از آینده کشور ناامید کند و برای این کار نیازی به دروغ یا سانسور نیست بلکه باید در نحوه تنظیم خبر دقت شود.

وی ادامه داد: مطبوعات و رسانه ها باید به نسل جوان امید دهند و اخبار  آنها منادی وحدت باشد و باید سعی شود تا  با حفظ هر نوع گرایش و سلیقه سیاسی، در جامعه منادی وحدت شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در  بیت ما به روی همه افراد با گرایش های سیاسی مختلف باز است و به همه گفته ایم که باید در بحث توسعه استان تلاش کنند و در مباحثی که پای توسعه استان در پیش است؛ همه یک نمایندگان مجلس و مدیران یک حرف بزنند.

وی تاکید کرد:مطبوعات نیز باید قلم های خود را برای توسعه استان بردارند و  خبری نوشته شود که همگان را  به وحدت گسیل کند؛ هر چند یک خبرنگار دنبال مسایل جنجالی و پر سر و صدا است  ولی باز هم سعی شود در این راستا خبرها محکم و مستدل باشد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه ضمن توصیه به خبرنگاران، بیان داشت: گله مندی و نقد با اهانت فرق دارد اما بعضا دیده می شود نقد و گله موجب می شود به فرد یا سازمان  یا نهاد مقابل توهین تلقی می شود لذا گله مندی ها بصورت دوستانه و بحا باشد و قطعا هم تاثیر خواهد گذاشت پس  انتقاد به قصد اصلاح باشد نه به قصد تخریب.

امام جمعه تبریز ضمن اشاره به موضوع وحدت در استان گفت: بنده محور وحدت در استان هستم اما این وحدت باید در حول مقام معظم رهبری باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.