کد خبر : 6404
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 6:42

تعویض مکرر مسئولین چاره نیست، هزینه است

تعویض مکرر مسئولین چاره نیست، هزینه است

آی نیوز- نائب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهر را باید با یک نقشه درست راهنمایی و هدایت کرد و به پیش برد، تعویض مکرر مدیران چاره کار نیست، هزینه است.

مسعود پزشکیان در نشست پنجاه و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی شورای مراکز استان های کشور در تبریز تصریح کرد: گاها با جهلی که از عدم احاطه علمی نشات می گیرد هر ایده علمی را رد می کنیم در بسیاری از موارد موضوعی که متخصص حوزه آن را تحقیق کرده و مستند کرده اند بنا بر تجربه خود آن را رد می کنیم. ما باید قبول کنیم تجربیات ما پایین تر از شواهد دنیاست.
پزشکیان افزود: ما یاد نگرفتیم بر اساس شواهد با هم حرف بزنیم. ما یاد نگرفتیم با هم درست و منطقی صحبت کنیم بدون جدل و و تنش مذاکره کنیم. این دلیل اصلی بسیاری از شکست ها در اجرای برنامه های اداری است. ما باید یاد بگیریم با هم حرف بزنیم و در مقابل حرف درست سر خم کنیم و تنش ایجاد نکنیم.
نائب رییس مجلس با اشاره به عواقب تصمیمات ناصحیح در آینده افزود: ظالم کسی است که با ناآگاهی خود برنامه ریزی کرده و در جامعه پیاده می کند و نتیجه تلخ این پروژه ها نیاز به مدت زمان طولانی ندارد و بعد از مدت کوتاه اثرات خود را نشان میدهد و این ظلم در حق شهر و مردمان آن شهر است.
وی توصیه کرد: مسئولین نباید بر دانسته های اشتباه خود پافشاری کنند. مسئله در تصمیم گیری صحیح و اجرای درست این تصمیم است که کلید موفقیت و توسعه کشور در آن است.
پزشکیان افزود: ما حق نداریم قانون بنویسیم که بی ثباتی را در جامعه ایجاد میکند در حالیکه می نویسیم و متوجه نیستیم که چه عواقب جبران ناپذیری دارد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات و گرفتاری ما در ادارات کشور در همین هاست. نقشه کامل و تخصصی و حساب شده نداریم و ظرف مدت کوتاه مسئول عوض می کنیم که شاید درست شود. ما می بافیم و رشته می کنیم ما می سازیم و خراب می کنیم و مکرر راه عوض می کنیم. چون مسیر مشخص و تعریف شده نداریم. یک شهر را باید با یک نقشه درست راهنمایی و هدایت کرد و به پیش برد. تعویض مکرر مدیران چاره کار نیست، هزینه است.
وی در پایان با اشاره به استفاده درست از نیروها  و عقاید به جای تنش، از پیگیری مسائل شهری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.