کد خبر : 6427
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1396 - 1:35

تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهر، با هدف توسعه فرصت‌های بین‌المللی

تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهر، با هدف توسعه فرصت‌های بین‌المللی

آی نیوز- دکتر نجفی با بیان این‌که شهرداری تبریز، در کنار تقویت زیرساخت‌های گردشگری، زمینه‌های بین‌المللی این امر را نیز مد نظر قرار داده است، گفت: راه‌اندازی خط هوایی تبریز به مقصد هامبورگ، از جمله این زمینه‌هاست که پس از ماه‌ها ارتباط مداوم با بخش‌های مختلف مدیریت ایالت هامبورگ حاصل شده است.

شهردار تبریز، در مراسم بهره‌برداری از آمفی‌تئاتر ائل‌گلی با بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه ارتباطات با کشورهای مختلف اروپایی، قطعاً تداوم خواهد داشت و در آینده‌ای نزدیک، با راه‌اندازی پرواز تبریز به مسکو و برعکس، با تاثیرگذاری بیشتری در رویکردهای اقتصادی، تجاری و گردشگری همراه خواهد بود.
وی با تبریک ثبت جهانی شهر تاریخی یزد، تصریح کرد: خرسندیم که تبریز و یزد، به عنوان دو کهن‌شهر هویت‌ساز و تاریخی کشورمان، در محتوای گردشگری کشور اثرگذار شده‌اند.
دکتر نجفی با بیان این‌که تبریز، شهری با پیشینه تمدن ۴ هزار ساله است که میراث جهانی بازار تاریخی را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: این شهر از طریق فرصت‌هایی نظیر مجموعه علمی ربع‌رشیدی و جاده ابریشم، همواره ارتباط ویژه با مرزهای بین‌المللی داشته‌است؛ امروز وظیفه خود می‌دانیم که این پیشینه ارتباطی را تداوم بخشیده و در خدمت بسترهای گردشگری تبریز ۲۰۱۸ قرار دهیم.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: مجامع مهم بین‌المللیومیزبانی همایش‌های مهم ملی در دستور کار رایزنی‌های بین‌المللی شهرداری تبریز  است؛ از این رو تمام تلاش خود را برای ارتقای ساز و کار میزبانی شهرمان به کار گرفته‌ایم.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه اختصاص زمین برای احداث خانه هنرمندان در شهرک خاوران، افزود: مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران و مجموعه نفیس مقبره‌الشعرا از جمله کانون‌های مهم میزبانی تبریز ۲۰۱۸ است که در آینده‌ای نزدیک، با احداث خانه هنرمندان در شهرک خاوران، به وسعت ۵۳۰۰ مترمربع، موجب تحول اساسی در زیرساخت‌های فرهنگی شهر خواهد شد.
دکتر نجفی همچنین با اشاره به نقش مهم تفرجگاه ائل‌گلی در برنامه‌های گردشگری، گفت: آمفی‌تئاتر روباز ائل‌گلی، از زیرساخت‌های ارزشمند جنبی است که در این تفرجگاه حاصل شده و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آئین‌های مفرح، نقش موثر در غنای برنامه‌های گردشگری ائل‌گلی خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.