کد خبر : 6428
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1396 - 6:31

پرواز تبریز به هامبورگ، از اتفاقات ارزشمند در روابط ایران و آلمان

پرواز تبریز به هامبورگ، از اتفاقات ارزشمند در روابط ایران و آلمان

آی نیوز- شهردار تبریز در دیدار با سرکسنول جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ، با بیان این‌که پرواز «تبریز-هامبورگ» پنجره‌ای جدید در ارتباطات شمال‌غرب کشور خواهد گشود بر لزوم پشتیبانی این فرصت مهم از سوی سرکنسولگری کشورمان در هامبورگ تاکید کرد.

 دکتر صادق نجفی در دیدار با سیدسعید سیدین، از حمایت‌های سرکنسولگری برای راه‌اندازی مسیر هوایی، تبریز به هامبورگ قدردانی کرد و افزود: این خط هوایی ، پس از ماه‌ها پیگیری دیپلماتیک و هماهنگی های اجرایی حاصل شده و باید سوی هر دو طرف قدر دانسته است.
شهردار تبریز با اشاره به حضور چشمگیر آذری‌زبان‌ها در شهر هامبورگ گفت: با آغاز خط هوایی تبریز به هامبورگ، قطعاً نقش تبریز در همکاری‌های بازرگانی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، پررنگ‌تر خواهد شد.
دکتر نجفی تصریح کرد: از سرکنسول پرتلاش کشورمان و سایر بخش‌های دیپلماسی ایران و آلمان انتظار داریم، بخشی از حوزه‌های مشترک همکاری کشور را در مسیر مراودات تبریز و هامبورگ، هدایت کنند.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در آستانه رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸، هامبورگ، به نقطه اتصال تبریز به سایر شهرهای اروپایی تبدیل خواهد شد.
سیدسعید سیدین نیز در این دیدار، با قدردانی از شهردار تبریز، گفت: تاسیس خط پروازی بین دو کشور، از اتفاقات ارزشمند در توسعه روابط ایران و آلمان در سال‌های اخیر است.
سیدین، تبریز ۲۰۱۸ را فرصت کم‌نظیر برای ارتقای موقعیت بین‌المللی تبریز خواند و تاکید کرد: این رویداد مهم بین‌المللی، با پشتیبانی‌های دیپلماسی کشور به نتیجه رسیده و کنسولگری ایران در آلمان نیز از تمام مزیت‌های موجود، برای حمایت از آن استفاده خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.