کد خبر : 645
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1392 - 11:20

هاشم زاده: طرح منشور حقوق شهروندی آثار مثبتی در جامعه دارد

هاشم زاده: طرح منشور حقوق شهروندی آثار مثبتی در جامعه دارد

آی نیوز – عضور مجلس خبرگان رهبری گفت برجسته سازی حقوق شهروندی توسط آقای روحانی اقدامی مثبت و قابل احترام است.

به گزارش آی نیوز،  آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران  با اعلام این مطلب افزود: یکی از مشکلاتی که در زمینه حقوق شهروندی وجود دارد این است که مسایل حقوق شهروندی در بسیاری از قوانین به صورت پراکنده است و به دلیل قدیمی بودن آنها به فراموشی سپرده می شود.

وی افزود: به نظرم این اقدام آقای روحانی اقدامی مثبت و قابل احترام است. چراکه مجموعه قوانین موجود در این رابطه را یک جا جمع کرده اند و همه آنها در یک جا برجسته سازی می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری  ادامه داد: از سوی دیگر طرح اینگونه مسایل باعث فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم از حقوقی که دارند می شود و همین که در افکار عمومی مطرح می شود باعث تزریق آثار مثبتی در جامعه می شود.

وی ادامه داد: نکته نگران کننده اجرای این حقوق است که به نظرم اگر ۱۰درصد از آن نیز اجرایی شود غنیمت است و ضرری را متوجه فردی نمی کند.

آیت الله هاشم زاده هریسی افزود: همچنین اگر عنوان شود که این مسایل تاکنون بارها مطرح شده است، باز هم باید گفت تکرار مصادیق حقوق شهروندی اقدام مفیدی است و بهتر از این است که به قانون اساسی اکتفا کنیم و بگذاریم این مسایل مسکوت بماند. در مجموع این اقدام، اقدام مفید و موثری است و باید همه مسوولان نظام برای اجرای آن تلاش کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.