کد خبر : 646
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1392 - 15:31

آلایندگی پتروشیمی و نیروگاه تبریز سلامت مردم منطقه را تهدید می کند

آلایندگی پتروشیمی و نیروگاه تبریز سلامت مردم منطقه را تهدید می کند

آی نیوز – نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت و نیرو در مورد آلایندگی‌های واحدهای تولیدی‌شان در محدوده شهر تبریز پاسخگو باشند.

به گزارش آی نیوز به نقل از میرهادی قره‌سید  اظهار کرد: در حال حاضر پتروشیمی و نیروگاه تبریز به عنوان دو مجموعه تولیدی خطرناک به لحاظ به خطر انداختن سلامتی شهروندان در محدوده شهر تبریز قرار دارند که وزرای نفت و نیرو و مجموعه‌های تحت نظر آنها باید در این رابطه پاسخگو باشند.

وی در تشریح این موضوع و اینکه در حال حاضر مردم مناطق گجوار خواستار انجام اقدام اساسی در رابطه با سلامتشان که از سوی دو مجموعه یاد شده به خطر افتاده هستند، گفت: پتروشیمی و نیروگاه تبریز با تولید آلایندگی‌های آلوده کننده زندگی عادی و روزمره مردم مناطق اطراف خود را  با مشکل مواجه کرده‌اند.

قره سید‌ رومیانی از مسئولان این دو مجموعه و در راس آن وزرای نفت و نیرو خواست تا نسبت به تامین سلامت مردمی که ساکن اطراف این مجموع‌ها هستند راهکارهای را ارائه دهند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه انتقال این مجموعه‌ها به خارج از محدوده شهری یکی از راهکارهایی است که مردم عنوان می‌کنند، گفت: شاید انتقال مجموعه‌ای مانند پتروشیمی و یا نیروگاه عملا توجیه اقتصادی نداشته باشد اما اقداماتی را نیز برای جلوگیری از آلایندگی این مجموعه‌ها می‌توان انجام داد.

وی اصلاح تکنولوژی و ارتقاء سیستم این واحدها را به سیستم‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا راهکاری منطقی دانست و گفت: مجموعه‌های یاد شده در صورت مجهز شدن به تکنولوژی‌های روز دنیا می‌توانند واحد تولیدی مفید از هر لحاظ باشند.

قره‌سید در عین حال اختصاص بودجه برای انجام اقدامات تامینی را نیز یادآور شد و گفت: وزارتخانه‌های نفت و نیرو با اختصاص بودجه نسبت به جابجایی ساکنان این مناطق اقدام کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار اقدامات بهداشتی کوتاه مدت در این مدت نیز شد و گفت: توزیع شیر در مدارس این حوزه می‌تواند راهکاری کوتاه‌مدت و تا حدودی پیشگیرانه باشد.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.