کد خبر : 648
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آذر 1392 - 7:16

جبارزاده: شرکت مس آذربایجان شرقی تاسیس می شود

جبارزاده: شرکت مس آذربایجان شرقی تاسیس می شود

آی نیوز – استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان از تاسیس شرکت مس آذربایجان شرقی و پیگیری و اجرای طرح‌های توسعه مس سونگون خبر داد.

به گزارش آی نیوز، استاندار آذربایجان شرقی از تاسیس شرکت مس آذربایجان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای مابین استانداری و شرکت ملی مس ایران خبر داد و گفت: امیدوارم با تاسیس این شرکت، مردم استان و شهرستان ورزقان از نعمات خدادادی معدن مس سونگون بهره‌مند شوند.
 اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان، با بیان این که بخش معدن می‌تواند تا ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی را در استان افزایش دهد، افزود: حتماً باید نسبت به بخش معدن توجه ویژه‌ای صورت گیرد که اگرچه این موضوع زمان‌بر است اما با همت و همکاری دستگاه‌ها می‌توانیم موضوع را به نحو مطلوبی ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت معدنی مس سونگون ورزقان، خاطرنشان کرد: معدن مس سونگون طبق برآورد کارشناسان، یک درصد ذخایر مس دنیا را در اختیار دارد که این ظرفیت بزرگ باید مدیریت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که هنوز از ظرفیت معدن مس سونگون استفاده نشده است، افزود: برای حل این مشکل با وزیر محترم صنعت و مسئولان شرکت ملی مس ایران مذاکراتی داشته‌ایم تا بتوانیم شرکت مس آذربایجان را برای پیگیری و اجرای طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون از قبیل ذوب و تغلیظ، پالایشگاه و آب و برق، تاسیس کنیم.

وی افزود: برای تشکیل این شرکت، با شرکت ملی مس ایران به توافق رسیده‌ایم و مقدمات کار و برنامه زمان‌بندی آن فراهم شده است و این شرکت به زودی براساس تفاهم‌نامه‌ای مابین استانداری آذربایجان شرقی و شرکت ملی مس ایران تاسیس می‌شود.

جبارزاده در مورد طرح نفلین‌سینیت سراب نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح با گذشت ۱۰ سال از شروع عملیات اجرایی آن، تنها شش درصد است، لذا در جلسه‌ای که با مسئولان سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) داشتیم تاکید کردیم که ظرف مدت یک ماه، تکلیف این پروژه را مشخص و برنامه خود را برای اجرا یا عدم اجرای آن اعلام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه هدف ستاد سرمایه‌گذاری را چاره‌اندیشی برای مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: راهکارهای ارائه شده برای حل مشکلات باید اجرایی باشد، چرا که بیان کلی مشکلات و راهکارهای کلی دردی را دوا نمی‌کند، لذا دقیقاً باید مشخص شود که برای حل مشکلات چه کاری باید انجام شود.

نگاه به گذشته به معنی محکومیت گذشتگان نیست

وی تاکید کرد: نباید از قوانین موجود تفسیر خشک و مسدودکننده داشته باشیم، بلکه باید با انعطاف لازم در قوانین، روند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم.

جبارزاده با بیان این که برای بهبود اوضاع باید به گذشته نگاه کرد، افزود: نگاه به گذشته به معنی محکومیت گذشتگان نیست، ما از همه تلاش‌های گذشته قدردانی می‌کنیم، اما برای به دست آوردن تصویری از وضعیت موجود و ترسیم آینده بر اساس آن، نگاه به گذشته ضروری است.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.