کد خبر : 6482
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 2:24

تبریز و آذربایجان قابلیت تبدیل به قطب گردشگری جهان را دارد

تبریز و آذربایجان قابلیت تبدیل به قطب گردشگری جهان را دارد

آی نیوز-  وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه تبریز و آذربایجان ظرفیت این را دارد که به عنوان قطب بزرگ گردشگری در جهان مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز وزارت ورزش با همه لشگرش به تبریز آمده و اعلام آمادگی میکنیم تا ضمن بررسی وضعیت ورزش استان از ظرفیت های موجود در راستای تحقق تبریز ۲۰۱۸ بهره مند شویم.

 مسعود سلطانی‌فر صبح امروز در نشست مشترک وزارت ورزش با ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸، با بیان اینکه اتفاق بزرگی در کشور و علی الخصوص استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز در حال وقوع است، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌های محوری و تاثیرگذار بوده و در حقیقت بنیانی برای کمک به توسعه کشور در منطقه شمال‌غرب کشور است.

وی افزود:  استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی از نظر بخش خصوصی و دولتی در این استان انجام شده است،

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: با همدلی و همکاری که در استان وجود دارد سرعت توسعه استان قابل توجه بوده و با توجه به تجربه بیش از ۲۰ ساله‌ای که در امور کشوری داشته‌ام این توسعه و تعامل و ارتباطات را در نگاه کلی می‌توانم ارزیابی کنم که وضعیت استان آذربایجان‌شرقی بسیار مطلوب بوده و وضعیت برای رشد و توسعه استان آماده  است هر چند در برخی مسائل مشکلاتی شاید وجود داشته باشد که آن هم با برنامه‌ریزی‌هایی رفع می‌شود اما وضعیت استان آذربایجان‌شرقی نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی توانمندی و ظرفیت بسیاری در رشته‌های مختلف داشته است، ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی و مجموعه چند استان دیگر دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی هستند که هر کدام در نوع خود قابل بحث هستند.

وی بیان کرد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸  و تاثیرات مهم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی که در منطقه می‌تواند داشته باشد این استان با همان ظرفیت‌های گردشگری نه تنها در جهان اسلام بلکه می‌تواند قطب بزرگ گردشگری در جهان تلقی شود.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان ظرفیت این را دارد که به عنوان قطب بزرگ گردشگری در جهان مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به شرایط خوبی که فراهم شده از این محل می توان توانمندی‌های موجود را به دنیا معرفی کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین رشته‌های گردشگری در دنیا گردشگری ورزشی بوده و با توجه به برگزاری بازی‌های بین‌المللی در دنیا مورد توجه کشورهای مختلف است، چرا که فرصت خوبی برای کشورهای بزرگ بوده تا با برگزاری رویدادهای بزرگ و ورزشی داشته‌های خود را به دنیا معرفی کنند.

وزیر ورزش و جوانان  خاطرنشان کرد: امروز وزارت ورزش با همه لشگرش به تبریز آمده و اعلام آمادگی می‌کنیم تا ضمن بررسی مشکلات ورزشی استان و بازبینی پروژه‌های استان در راستای تسریع روند تکمیل قدم‌هایی برداشته و همچنین ظرفیت‌ها و استعدادهای دیگر استان را شناسایی و از ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق تبریز ۲۰۱۸ بهره‌مند شویم.

وی افزود: بنا داریم با تلاش و برنامه‌ریزی و همت مدیران وزارت به گونه‌ای برنامه اقدام کنیم که چندین رویداد بزرگ بین‌المللی در تبریز و شهرهای دارای امکانات استان برگزار کنیم تا کمکی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر تبریز ۲۰۱۸ باشد.

سلطانی‌فر ادامه داد: با توجه به اینکه این اتفاق ۵۷ سال یک بار اتفاق می افتد و در سال ۲۰۱۸ نوبت به ایران رسیده یک فرصت تاریخی و طلایی است تا بهره برداری مناسبی از این فرصت داشته باشیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.