کد خبر : 6545
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1396 - 8:09

بارش نخستین برف پاییزی در آذربایجان شرقی/ کاهش ۵ تا ۱۵ درجه ای دما

بارش نخستین برف پاییزی در آذربایجان شرقی/ کاهش ۵ تا ۱۵ درجه ای دما

آی نیوز-  به دنبال کاهش ۵ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در آذربایجان شرقی، مناطقی از این استان در شهرستان های کلیبر و اهر امروز چهارشنبه شاهد بارش برف بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: از فردا شاهد خروج سامانه بارشی از استان و افزایش تدریجی دما خواهیم بود.
محمد اشجعی افزود: بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که شدت و فعالیت اصلی این سامانه امروز است که موجب وزش باد گاهی تا شدید، بارش باران گاهی رگبار و آذرخش به ویژه در نواحی شمالی و شرقی می شود.
وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان بارش باران گزارش شده است، اظهار کرد: بارش در ارتفاعات نواحی سردسیر استان به صورت برف و در برخی نواحی از جمله ورزقان، اهر و سراب به صورت تگرگ و بیشترین بارندگی نیز در ورزقان به میزان ۲۴ میلی متر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: امروز به علت شدت فعالیت این سامانه در برخی شهرها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن دور از انتظار نیست.
اشجعی، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته عجبشیر، ملکان و بناب با حداکثر ۲۴ درجه بالای صفر گرمترین شهرهای استان و ورزقان با یک درجه بالای صفر سردترین شهر بود.
وی دمای تبریز در گرمترین زمان را ۲۱ درجه و در سردترین زمان ۸ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای فعلی تبریز ۱۰ درجه بالای صفر می باشد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۵ درجه کاهش یافته است.
آذربایجان‌شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.