کد خبر : 6547
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 15:53

اکبرنژاد: برای لجبازی نیامده ایم/ بدون انتظار به شهردار منتخب کمک می کنیم

اکبرنژاد: برای لجبازی نیامده ایم/ بدون انتظار به شهردار منتخب کمک می کنیم

علی عباسی؛ دکتر شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز متولد ۱۳۳۹ تبریز است این جانباز دوران دفاع مقدس عضو اولین و دومین دوره شورای اسلامی شهر تبریز بوده است.

 

دکتر اکبر نژاد در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تبریز، نمایندگی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر را بر عهده داشت. گفتگوی زیر حاصل نشست یک ساعته با دکتر اکبرنژاد می باشد.

او صراحتا در خصوص موضوعات و مشکلات جامعه بخصوص مشکلات شهر سخن می گوید، وی تاکید می کند که قبل از انتشار مصاحبه حتما متن را تایید کند:
«ما برای لج بازی نیامدهایم. من به شهردار فعلی رای نداده ام اما این دلیل نمی شود که با او لج بازی کنیم. ما از دستش می گیریم و کمک می کنیم و مطمئنا بدون انتظار کمکش می کنیم. البته شاید برخی ها انتظاراتی از شهردار داشته باشند اما ما کار و خدمت به شهر و شهروندان را می خواهیم.»
ماحصل گفتگوی یک ساعته نقی فرشباف، حامد خسروشاهی و علی عباسی با رئیس شورای شهر تبریز:

*جناب آقای دکتر در ابتدا از اینکه وقتتان را در اختیار سایت خبری شهریارنیوز گذاشتید ممنونیم. ابتدا اجازه می خواهم اطلاعات مختصری از رسانه های شهرداری تبریز به حضور ارائه دهم؛ شهرداری تبریز ۵ رسانه خبری دارد؛ برنامه تلویزیونی تبریزیم که به صورت یک ساعت هر روز از شبکه سهند پخش می شود. برنامه رادیویی شهرداری تبریز هم در استودیو شهر اجرا می شود که یک ربع مانده به سر هر ساعت مسائل ترافیکی شهر در این برنامه و همچنین گزارشات و مشکلات مردم در حوزه ترافیک در این برنامه پیگیری می شود. سایت خبری شهریارنیوز و هفته نامه تبریز هم از دیگر رسانه های شهرداری تبریز هستند.
دکتر شکور اکبرنژاد: تشکر از زحمت تشریف فرمایی شما. خوش آمد می گویم و امیدوارم بتوانیم گفتگوی مفیدی داشته باشیم:

* آقای دکتر ، حضرتعالی بعد از مدتی دوری از مدیریت شهری دوباره به پارلمان شهری بازگشته اید. تغییرات در مدیریت شهری نسبت به دوره های گذشته را چگونه می بینید؟ شما زمانی که نماینده مجلس هم بودید به جد پیگیر مدیریت واحد شهری بودید،آیا به وضعیت مطلوب در مدیریت شهری رسیده ایم؟
دکتر شکور اکبرنژاد: وضعیت را نسبت به گذشته مطلوب نمی بینم. من یک دوره در مجلس بودم و طبیعی است که وضعیت نسبت به گذشته در کل شهر کشور و نه تنها مجموعه شهرداری تبریز سنگین تر است و عوامل مختلف دست به دست هم داده است که این وضعیت سنگین تر و اداره شهر مشکل تر شود.
طبیعی است وقتی شهرداری این همه نیرو دارد بار مالی این همه نیرو بر عهده شهرداری خواهد بود و شهرداری هزینه این ها را از مردم اخذ می کند. در زمان شورای اول این همه نیرو در شهرداری تبریز نبود و بالاخره مدیریت این نیروها انرژی و هزینه می برد.

*شاید سوال تکراری باشد اما نظرتان در خصوص مدیریت واحد شهری چیست؟
دکتر شکور اکبرنژاد: در خصوص مدیریت واحد شهری شعار و حرف زیاد زده شده است اما دولت هرگز  حاضر نشده است اختیارات خود را کاهش داده و آنها را به شوراها و شهرداری ها تفویض کند. مخصوصا وقتی تعداد اعضای شورای شهر افزایش یافت این موضوع هم بار و هزینه اضافی به شهر و شهروندان وارد کرد.
ما هنوز می خواهیم حکومت مردمی و یا پارلمان های محلی را تجربه کنیم و تاکنون هم شاید آن تجربه شیرینی را نداشته ایم و آنطور که باید، مردم از منافع پارلمان محلی بهره مند و منتفع نشده اند و یا کم منتفع شده اند.

*به چه دلیل نتوانسته ایم آنچنان که باید تجربه موفقی در پارلمان شهری داشته باشیم؟
دکتر شکور اکبرنژاد: البته این امر دلایل و عوامل مختلفی دارد که شاید پرداختن به این عوامل خارج از بحث باشد. عواملی که باعث کندی مدیریت کشور شده است و هزینه کشورداری را در مملکت ما بسیار سنگین کرده است.
یکی از اساتید دانشگاهی در این خصوص می گوید: از هر کسی می پرسیم که مشکل کشور ما چیست هر کس ده یا بیست و یا صد علت می شمارد که علت مشکلات کشور ما اینها هستند. اما این استاد دانشگاه می گفت که علت اصلی یک مشکل می تواند باشد ؛ نه  ده ها مورد و علت اصلی یکی است و آن علت نبود عقلانیت در مدیریت است .
علت اینکه ما نمی توانیم در کشور به سمت تعالی و توسعه حرکت کنیم عدم توجه به عقلانیت است. عقل ودیعه الهی در وجود انسان است وقتی عقل در وجود انسان تعطیل شد و یا برای استفاده از آن سقف تعیین شد طبیعی است که کشور متزلزل می شود و ما در مدیریت های کشور شاهد آن هستیم.

*شما در دوره اول و دوم شورای شهر تبریز نماینده مردم تبریز در این شورا بودید؟ وضعیت آن زمان شورا چگونه بود؟

دکتر شکور اکبرنژاد: به نظرم شورای اول شهر تبریز شورای موفقی بود . به عنوان مثال، زمانی که در دوره اول و دوم در شورای شهر تبریز حضور داشتم اگر کسی رشوه خواری می کرد همه از فرد رشوه گیر بدشان می آمد و متنفر می شدند و رشوه خواری علنی نبود اما الان شاید جو طور دیگری است. حراست برای این است که در موقع مناسب تذکر بدهد و مواظب باشد نیروها به خاطر خطایی از دست نروند و سرمایه انسانی را از دست ندهیم نه اینکه بگذاریم نیرو به سمت فساد برود و بعد اخراجش کنیم. نباید بگذاریم نیروها از دست برود. این هنر نیست.

*چاره و راهکار چیست؟
دکتر شکور اکبرنژاد : هنر این نیست که ما مجرم ها را بگیریم، هنر این است که ما امکان جرم را از بین ببریم. ما نسبت به گذشته در این موارد پسرفت داشته ایم و نه پیشرفت.

*آقای دکتر به ریاست شورایی انتخاب شدید که از همان اول انتخاب، انتظارات زیادی از آن بوجود آمده است، در وضعیتی که مردم تبریز خاطره خوشی از شورای گذشته ندارند، وضعیت و مسئولیت شورای پنجم را چگونه می بینید؟ شورای برای تلطیف خاطره مردم چه باید بکند؟
دکتر شکور اکبرنژاد : ما در شروع شورای پنجم تلاشمان این بود که برخورد اخلاقی با قضایا داشته باشیم، چرا که اخلاق، انسان و محیط زیست مبانی توسعه هستند و اینکه فکر کنیم با بی صداقتی به پیشرفت می رسیم ممکن نیست . اینکه امروز کشورهای توسعه یافته را پیش برده ، همین اخلاقیات است. بسیار شنیده اید داستان یک فرد ایرانی در کشور آلمان را: این فرد تعریف می کند در آلمان وقتی در خبر ها شنیدم که یک ماده غذایی در بازار کمیاب و نایاب است مشاهده کردم که مردم آن هر آنچه از آن ماده غذایی در خانه داشتند را به فروشگاهها آوردند که اگر کسی ندارد بتواند تهیه کند. ما واقعا با زرنگ بازی کاری نداریم. در اول کار شورای پنجم برای همکارانی که به نوعی در انتخابات رقیب ما بودند و اقلیت بودند، در هئیت رئیسه و در انتخاب کمیسیون ها بیشتر از خودمان فضا را باز کردیم و واقعا می خواهیم و می خواستیم بگوییم که شهر با احترام، با اخلاق و توجه به محیط زیست به سمت پیشرفت حرکت می کند.
اما چیزی که نگران کننده شد و شاید برخی ها فکر کنند که توانستند ما را دور بزنند. اما اینچنین نبود، من شاید از برخی افراد انتظار نداشتم که سخن غیر درست بشنوم ، اسم نمی برم اما برخی از دوستان که سنی از آنان گذشته و یا نسبتی با خانواده های انقلاب داشتند دوست داشتیم اینگونه نباشند، قرار نبود ما بگوییم به فلانی رای بدهید یا بهمانی. با زور که نمی شود رای داد. اما اینکه این دوستان به ما بگویند به فلانی رای خواهیم داد و بعد به نفر دیگری رای بدهند ما را نگران کرد که داریم به کجا می رویم؟ شاید آنها فکر کنند که زرنگی کردند و سرما کلاه رفت. اما باید متوجه شد که سر ما کلاه نرفت بلکه این کلاه سر شهر رفت.
ما فکر می کنیم تا زمانی که در جامعه از اخلاق، صداقت و تجربیات بشر درست استفاده نشود امکان ندارد که جامعه به سمت اصلاح برود. البته می شود به مال و منال رسید ولی قطعا نمی توانیم به آرامش و توسعه برسیم , وقتی می بینم عده کثیری به نان شب محتاج هستند و من با این پول یا موقعیت راحتم من باید به انسانیت خود شک کنم.
ما  از دوستانمان گلایه مندیم نه به خاطر اینکه فلانی و یا شخص دیگری انتخاب شده است گلایه ما به جهت این است که صداقت زیر سوال رفته است و البته هر کس برای تصمیم و رای خود توجیهی دارد.

*جناب دکتر حالا چه می شود به نظرتان؟
دکتر اکبرنژاد: خوب اخلاق زیربنای هر کاری است. اما اینکه بگوییم حالا که اینطور شده کار به پایان رسیده اینطور نیست، باز هم باید تلاش کنیم، شکست ها و افتادن ها مقدمه پیروزی باید باشد. این برای ما و هم برای آنها باید تجربه ای باشد که ببینند استفاده از این روش ها روش مناسبی نیست. حالا توجیه می شود کرد، شاید هر کدام ما برای خودمان توجیهی داشته باشیم . اما اگر حاصل کارهای ما این باشد که مردم در تبریز راحت زندگی کنند و محیط زیست بهتر شود و فضای زندگی برای نیازمندان و معلولان فراهم شود، اگر بتوانیم در جامعه اشتغال ایجاد کنیم  نه اینکه فامیل بازی و پارت بازی کنیم شاید وضعیت بهبود یابد.

*در خصوص نیازهای شهر و شهروندان نیز مشتاقیم نظرتان را بشنویم
دکتر اکبرنژاد: در خصوص بیکاری باید بگویم هر اندازه بشر اختراعاتش را و کشفیات علمی را توسعه می دهد، زمینه کارانسان کم می شود و طبیعی است که این اشتغال را کم می کند در مدیریت یک نکته مهم وجود دارد که مدیر باید نیازهای آینده را تشخیص دهد و نسبت به آن برنامه ریزی کند.

امروز آمده ایم و در شهر مترو می زنیم شاید نیاز آینده بشر مترو نیست . مترو بیشتر در زمان جنگ ها که شاید پناهگاهی باشد خوب است و شاید امروز به تاکسی هوایی و مسافرت هوایی شهری توجه کنیم و شاید اگر به این فکر می کردیم بهتر می بود. نمی دانم آیا نیاز آینده شهر قطار شهری است و یا مثلا توجه به کاهش ترافیک در وسط شهر. وقتی اینترنت و فضای مجازی وجود داردو ما می توانیم از آن استفاده کنیم و مثلا پروانه ساختمانی اخذ کنیم، چه نیازی باید برای رفتن به ادارات مختلف وجود داشته باشد. باید در تشخیص نیاز آینده شهر بیش از پیش دقت کنیم.

*آقای دکتر به هر حال وضعیت کشور طوری است که مراجعات دفاتر اعضای شورا در شهرها درخواست اشتغال است چگونه است که بار عدم فعالیت ارگان های دیگر را شورا و شهرداری بر دوش می کشد؟ آیا این رویه درست و منطقی است؟

دکتر شکور اکبر نژاد: تقریبا ۹۰ درصد مراجعات اعضای شورا مربوط به درخواست کار است در حالی که متولی این قضیه شورا و شهرداری نیست. اما شما خود را به جای آن شهروند بدون شغل بگذارید این فرد به هر کاری دست خواهد زد که به شغل برسد از سوی دیگر هم وقتی می بیند هر کس آمده در شهرداری شغل گرفته، البته نه هر کس، الان فرزندان صاحبان قدرت ؛قضات، معاونان استاندار، و تماما افرادی که به قدرت وابسته هستند این هم می آید. من به فردی که برای درخواست شغل می آید نقدی ندارم او چاره ای ندارد. اما اگر وقت ما بجای جلسه با سرمایه گذاری که می تواند ده ها شغل ایجاد کند، مجبورا به درخواست های مراجعان برای شغل اختصاص می دهم نتیجه نخواهد داد. البته ما هم که دستمان بسته است و جواب نه می دهیم اما من انصافا به فردی که آمده است نمی توانم ایراد بگیرم .
ایجاد شغل وظیفه دولت است و نظام باید برای این فکر کند و لازمه آن این است که اگر پولی در کشور حاصل می شود آن را درست و در جای خود هزینه کنیم، قرار نیست سختیهای اطراف را بر ملت تحمیل کنیم. باید فرصت ایجاد کنیم و برای جوانان اشتغال درست کنیم.
 

*راهکار؟
دکتر شکور اکبرنژاد: الان در گردشگری و آی تی فضای گسترده ای برای ایجاد اشتغال وجود دارد تا اینکه بیاییم کارخانه های بزرگ کم بازده ایجاد کنیم. سنگاپور تنها با صنعت آی تی دو برابر نفت ما درآمد دارد. گردشگری صنعت پاکی است که می تواند صدها و هزاران شغل ایجاد کند منتها در این خصوص به رسانه ها و به همه و مسئولان نقد وارد است. فرهنگ مناسب برای پذیرش افراد گردشگران باید در جامعه بوجو بیاید. گردشگری سلامت آمدند و با برخوردهای ما وضعیت آنگونه شد.
وقتی سرویس بهداشتی مکان های عمومی ما وضعیت نامناسبی دارد و یا ۵ نفر متخصص گردشگری و آشنا به زبان در شهر ساماندهی نشده اند که بر توریستم تمرکز کنند، و یا تاکسی ها زبان خارجی بلد نیستند نمی شود اشتغال ایجاد کرد.

*نقش نهادها و ارگان های دیگر در این قضیه ملموس نیست؟
دکتر اکبر نژاد: بله. در فرهنگ سازی و توریست پذیری باید رسانه ها و صدا و سیما بیش از پیش فعال باشند و مسئولان کشور باید بیش از پیش به قضیه توجه جدی داشته باشند. قضیه طوری نیست که یک شبه یا یک ماهه حل شدنی باشد. این قضیه زمان بر است و سرمایه گذاری دراز مدت لازم است. الان آموزش و پروش می تواند به کودکان آموزش کار گروهی و جمعی و نوع رفتار با میهمانان و گردشگران را آموزش دهد.

*آقای دکتر ما در ارگان رسمی یک سازمان حضور داریم، الان سیاست گذاری شهریارنیوز به هیچ عنوان ورود به دعواهای سیاسی و یا اتفاقات حاشیه ای که در شورای شهر ممکن است اتفاق بیافتد ورود نمی کنیم چون ما تک تک اعضای شورای شهر را به عنوان سرمایه ای برای شهر می بینیم.
دکتر شکور اکبرنژاد: به عنوان رئیس شورای شهر و تنها رئیس شورای شهر که مجلس شورای اسلامی را هم تجربه کرده اید انتظار راهنمایی داریم.  شهرداری مجموعه کاملا اجرایی است و تک تک اتفاقات شهر یک سرش به شهرداری مربوط است وقتی بحث ۲۰۱۸ مطرح می شود، تاکید بر این است که توریست  انتظار برج و زیرگذر و مدرنیته ندارند آنها شیفته بازار  و تاریخ هستند و قطعا نگاه شورا هم به این مقوله نگاه فرهنگی است.
انتقاداتی که به شهرداری و یا عملکرد و یا فعالیت شهرداری وارد می شود به خاطر اینکه رسانه سازمان هستیم پیگیر این انتقادات هستیم و در حوزه رسانه ای سعی می کنیم این مسائل را پیگیر و حتی با همکاری رسانه ها و همکاران رسانه ای در مطبوعات این مشکلات را پیگیر هستیم و با آنان مرتبط هستیم و تا آنجا که بتوانیم همکاری دو سویه ای با رسانه ها داریم.

* نظرتان در خصوص شورا و کمک به فرهنگ در حالی که به سمت ۲۰۱۸ می رویم چیست؟
شکور اکبرنژاد: الان اینکه جهت دهی فرهنگی باید چه باشد ؛ من قرار نیست متخصص هر کاری باشم و راهنمایی کنم. اما اینطور گمان می کنم که اگر می خواهیم فرهنگ مملکت درست شود باید گروههای فرهنگی و متخصص اظهار نظر داشته باشند. من از عمران و قطار شهری مطلب کمی می دانم و متخصص نیستم. مالزی که تا دیروز جز کشورهای بسیار عقب مانده بود الان به کشور نیمه توسعه یافته تبدیل شده است من تصور می کنم روش ما درست نیست اما چگونگی و درست عمل کردن را من نباید بگویم. باید گروههای کارشناسی و دانشگاهیان بگویند.

*سوال من بیشتر کاربردی است، در خصوص شهر و شهروندان برخی ادارات و یا ارگان ها وظایف خود را درست انجام نمی دهند و مثلا یک سازمان می خواهد یک پروژه فرهنگی اجرا کند مثلا جشنواره عکس فیروزه. این اتفاق ممکن است در راستای شهر و فرهنگ شهروندی جلو برود و ممکن است در راستای توجه به اهالی هنر روی دهد. سیاستگذاری شورا باید به سمت تمرکز بر فرهنگ شهروندی برود؟
دکتر اکبرنژاد: به نکته مهمی اشاره کردید بنده یک قدم هم جلو می روم. دقیقا در فعالیت های فرهنگی نگاه ما باید نگاه به توسعه و تعالی فرهنگ شهروندی باشد. یا در مقوله ورزش باید به جای تمرکز بر ورزش قهرمانی به سمت ورزش همگانی و توسعه امکانات ورزش همگانی حرکت کنیم و این ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
باید در زمینه های فرهنگی قضیه را زیاد پیچیده نکنیم. باید به مسائلی پرداخت کنیم که به درد مردم بخورد. الان مشکل ترافیگ در شهر نمود زیادی دارد باید به شهروندان در این زمینه آموزش و اطلاع رسانی درست بشود. باید از کودکی به کودکانمان آموزش های ترافیکی، نحوه عبور  از خیابان و یا نحوه رانندگی در خیابان را؛ احترام به حقوق دیگران ؛ تحمل نظرات مخالف را  آموزش دهیم. نباید کارها را پیچیده کنیم. مسائل زیادی که در زندگی ما می تواند نقش داشته باشد و جلوی حوادث را بگیرد باید مورد توجه باشد و به زبان ساده و عملی به شهروندان آموزش داده شود.
الان در زندگی آپارتمان نشینی و نحوه زندگی آپارتمان نشینی به فرهنگ سازی نیاز داریم و این شاید کاری باشد که حوزه های فرهنگی شهرداری و قانون گذاران باید به آن ورود جدی داشته باشند.

*متاسفانه شاهدیم الان چند سالی است که هر نهادی که به دنبال درآمدی به غیر از بودجه مصوب دولتی خود است به سراغ شورا و شهرداری می آید، از ارشاد، تربیت بدنی و گرفته تا تبلیغات و جشنواره ها و….
دکتر اکبرنژاد: بله این موضوع متاسفانه در سالیان اخیر وجود داشته است اما گمان نمی کنم با وضع درآمدی شهرداری در این روزها و سالهای اخیر امکانی برای این کارها باشد. سیاست شورای پنجم در این خصوص این خواهد بود که کمک به برخی مسائل فرهنگی باید باشد اما الان درآمد گذشته را نداریم .
الان مراجعه برای اخذ پروانه های ساختمانی و ساخت و ساز تجاری کاهش یافته است این مسئله شاید در خصوص ایجاد درآمد برای شهرداری خوب نباشد اما در دراز مدت مسئله خوبی خواهد بود چون ما مجبور خواهیم بود به سمت درآمد های دیگر و درآمد های پایدار فکر کنیم.
به نظرم با کاهش این درآمد ها این تصور نباید پیش بیاید که دیگر به بن بست خورده ایم و نمی شود کار انجام داد مطمئنا راههای خوبی برای کسب درآمد برای شهر وجود دارد.راههایی که مناسب تر است. مسئله جذب گردشگر به شهر مسئله شعاری نباید باشد. جذب سرمایه گذاران یکی دیگر از راههای توسعه ماست. سرمایه هایی که در داخل کشور سرگردانند می توان برای توسعه شهر بکار گرفت.
 

*جناب دکتر از تجربیات شهرداری تهران در ایجاد اشتغال و عملکرد سازمان میادین برای زنان سرپرست خانوار بود که در یکی از میادین این بانوان با بسته بندی سبزی جات دهها و صدها شغل برای آنان ایجاد شده بود آیا می توان با برخی مشارکت ها و همکاری شهرداری در دادن مجوز ها این چنین حرکت هایی را در تبریز هم شاهد باشیم؟ آیا می توان در شورا به این سیاست رسید که برای این نوع کارها تشویقات و تخفیفات گوناگون در نظر گرفت؟
دکتر اکبرنژاد: بد نیست سخن یکی از متفکران را در اینجا نقل کنم، برای حل مشکلات یک جامعه و روشنایی بخشیدن به تاریکی ها شاید نیاز به روشن کردن و برافروختن خورشیدی باشد . این کار از عهده ما خارج است اما ما می توانیم بجای لعنت فرستادن به تاریکی شمعی روشن کنیم. هر کدام اگر شمعی روشن کنیم غنیمت بزرگی است. فاکتورهای بیشماری وجود دارند که به زندگی انسان ها تاثیر می گذارند و در رفتار شهروندان تاثیر می گذارند که بخش کوچکی از این فاکتورها در دست شورا و شهرداری است.
البته نمی گویم اگر این فاکتورها در دست شورا و شهرداری بود ما درست عمل می کردیم نه، منظورم این است که برای روی  دادن یک اتفاق فاکتور های بیشتری اثر گذار است.
به نظرم باید مثبت نگری را در جامعه ترویج دهیم و کمتر به مسائل منفی توجه کنیم.

*جناب دکتر ، الان در مشهد، شهرداری یک روزنامه سراسری به نام شهر آرا منتشر می کند و در اصفهان هم روزنامه اصفهان زیبا منتشر می شود که به گفته منتشرکنندگان، این روزنامه نه تنها بار مالی برای شهرداری اصفهان ندارد بلکه به خودکفایی و خودگردانی مالی هم رسیده است. در این زمینه در تبریز هم طرحی هم برای اداره خاص رسانه ای شهرداری در دست داریم .اگر گردشگری بخواهد به ایران بیاید برنامه برای شهرهای تهران، اصفهان مشهد و شیراز است و تبریز در این مورد مورد بی توجهی قرار گفته است. حتی تبریز برای خود تبریزی ها و ایرانی ها هم ناشناخته است. باید ابتدا برای معرفی تبریز برای تبریزی ها ایرانی ها و بعد جهان اقدام صورت گیرد.
دکتر اکبرنژاد: نباید در برخی مسائل با شهرهای دیگر مسابقه بگذاریم، اینکه در اصفهان دو روزنامه منتشر می کنند ما هم باید این کار را بکنیم این اشتباه است. مگر امروز یک روزنامه در کشور چقدر خواننده دارد که محیط زیست را به خاطر آن درخت بریده شود. ما الان از فضای مجازی به صورت اصولی استفاده نمی کنیم. باید به سمت برنامه ریزی و استفاده از فضای مجازی برویم. به نظرم الان باید بیشتر به سمت ترویج و تشویق کتابخوانی حرکت کنیم.
در خصوص اصفهان هم باید بگویم متاسفانه در طول سالیان دراز به صورت ناعادلانه توجه ویژه ای به اصفهان شده است و این گلایه ماست که این توجه ویژه به شهرهای دیگر نشده است. به عنوان مثال در آذربایجان شرقی بالای ۷۰ درصد به آقای روحانی رای داند اما در اصفهان حدود ۶۰ درصد و پایین تر  از آذربایجان شرقی بود اما ببینید در کابینه چند وزیر اصفهانی داریم و چند وزیر آذربایجانی! این ناعدالتی در حق آذربایجان است . در برخی موضوعات نگاه غلط بالایی ها ناعدالتی ایجاد می کند. الان اگر درآمد اندک یک مرز نشین را هم از دستش بگیری، فردا طور دیگری می شود. و این نگاه غلط مرکز نشینان به پیرامون نشینان کشور است.
تبریز هم متاسفانه هم از بلایای طبیعی آزرده شده است و هم از دیدگاههای ناسالم حاکمان به مناطقی نظیر استان ما.به نظرم مسئله عمیقی که کشور ما را تهدید می کند  ، مثلا بحث آب اعم از شرب و مصرفی و کشاورزی  مسئله جدی است.  ما الان مشغول یک سری مسائل غیر مهم هستیم و مسئله اصلی آب  و هوا که زندگی با آن معنا دارد به بحران تبدیل می شود. باید به این مسائل توجه داشته باشیم.
یکی از عملکرد های خوب نوین در شهرداری تبریز ساماندهی میدان چایی (مهرانه رود) بود شاید نظر شورا این باشد که اجرای مسابقات خاص ورزشی و پیاده روی در این مسیر جان دوباره ای به این میدان چایی داده شود و انتظار این است که چنین موضوعات مصداقی را به شورا پیشنهاد کنیم و رسانه ها مطرح شوند و با چنین رویدادهای کوچکی شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود.
 

*سخن آخر:
دکتر اکبرنژاد: در حوادث کشور را قهرمانان نجات می دهند اما لازمه حرکت به سوی توسعه، کارهای بسیار کوچک همه روزه همه ملت است . در ضمن این را هم باید تاکید کنم که تلاش ما این است. ما برای لج بازی نیامدهایم. من به شهردار فعلی رای نداده ام اما این دلیل نمی شود که با او لج بازی کنیم. ما از دستش می گیریم و کمک می کنیم و مطمئنا بدون انتظار کمکش می کنیم. البته شاید برخی ها انتظاراتی از شهردار داشته باشند اما ما کار و خدمت به شهرو و شهروندان را می خواهیم.
 

*از اینکه وقتتان را در اختیارمان قرار دادید ممنونیم.
دکتر اکبرنژاد: من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم
پایان

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.