کد خبر : 6608
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 19:02

قاتل نامرئی ۲۱ قربانی در آذربایجان‌شرقی گرفت

قاتل نامرئی ۲۱ قربانی در آذربایجان‌شرقی گرفت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: از اول پاییز قاتل نامرئی در این استان ۲۱ قربانی گرفته است.

 

فرزاد رحمانی با اشاره به تعداد افراد دچار گازگرفتگی استان در سال‌جاری اظهار داشت: با آغاز فصل سرما در حدود ۴۸۶ مورد توسط آمبولانس‌های ۱۱۵ به بیمارستان در راستای مسمومیت مونوکسیدکربن منتقل شده‌اند که ۲۰۰ مورد از آنها برای فصل پاییز و دی‌ماه سال‌جاری بوده است.

وی افزود: از تعداد کل مسمومین با گاز مونوکسیدکربن، ۲۱ مورد منجر به فوت شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با آغاز فصل زمستان سرمای شدیدی وجود نداشت از این رو نمی‌توان گفت که دی‌ماه میزان مسمومیت‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعداد مسمومیت‌ها در ۴۸ ساعت گذشته استان تصریح کرد: در ۴۸ ساعته گذشته چهار نفر کشته در آچاچی میانه، پنج نفر در تبریز که خوشبختانه مورد جانی نبود و ۱۳ نفر در ایلخچی که این هم هیچ مورد جانی نداشت را در اثر مسمومیت با مونوکسیدکربن داشتیم.

رحمانی اذعان داشت: با توجه به اینکه مدام توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید ارائه می‌شود که موارد جزیی و ساده‌ای هستند، با رعایت آنها می‌توان جلوی مسمومیت و مرگ در اثر گازگرفتگی را گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پیشگیری باید در رابطه با لوله‌های بخاری و استانداردسازی آنها باشد، ادامه داد: مسیر لوله قبل از روشن کردن بخاری باید چک شود همچنین رنگ شعله نیز باید به رنگ آبی باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ابراز کرد: متاسفانه گاهاً مشاهده می‌شود که آبگرمکن در داخل حمام نصب می‌شود در حالیکه این یک کار اشتباه است زیرا آبگرمکن هنگام روشن بودن هوای زیادی مصرف می‌کند و این باعث مصرف اکسیژن هوا شده و خروج مونوکسیدکربن ندارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.