کد خبر : 6618
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 20:35

جذب گردشگر خارجی هدف اصلی تبریز در رویداد ۲۰۱۸

جذب گردشگر خارجی هدف اصلی تبریز در رویداد ۲۰۱۸

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که ساختار برخی سازمان‌ها و ادارات هنوز برای جذب سرمایه‌گذاری آماده نیست، گفت: در برخی وزارت‌خانه‌ها مانند نیرو و نفت، طراحی قراردادهای تیپ، جذب سرمایه‌گذاری را روشن و شفاف کرده، اما در بسیاری از سازمان‌ها این روال مشخص نیست و موانعی برسر راه سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.

«مجید خدابخش» در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که این استان ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم، افزود: حضور ۱۹ نماینده از استان در مجلس ظرفیتی است که با استفاده از آن می‌توانیم هر مانع قانونی را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر این‌که مشکلات اعتباری دولت را باید با جذب سرمایه‌گذار و روش‌های مختلف تأمین منابع مالی جبران کنیم، افزود: باید تقسیم‌کار مناسبی در استان صورت گیرد تا بتوانیم از فرصت منابع ارزی و ریالی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که زیرساخت‌ها باید در اولویت جذب سرمایه‌گذاری قرار گیرد، گفت: مدیران باید حتماً با شیوه‌های مختلف تأمین مالی پروژه‌ها آشنا شوند و به این نکته هم توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری‌های تضمین شده از طرف دولت برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارد.

وی با اشاره به این‌که ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس برای خط دو متروی تبریز تصویب شده است، اظهار کرد: جذب این فاینانس ÷س از ۶۱ مرحله اقدام هنوز به دستاوردی نرسیده ‌و نشان می‌دهد که مدیران و کارشناسان ما با روش‌های تأمین منابع مالی آشنا نیستند.

 وی به اهمیت رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این رویداد، جذب گردشگر خارجی است که باید از ظرفیت تورگردانان در این خصوص استفاده کنیم.

 خدابخش با اشاره به اهمیت گردشگرانی که در هتل اقامت کرده و از بازارهای تبریز خرید می کنند، گفت: تورهای گردشگری می توانند این هدف را به خوبی محقق کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.