کد خبر : 6620
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 20:43

اولین همایش پیشگیری و کنترل دیابت در شبستر برگزار شد

اولین همایش پیشگیری و کنترل دیابت در شبستر برگزار شد

اولین همایش بزرگ آشنایی با دیابت (بیماری قند) و راههای پیشگیری آن با حضور جمعی از اساتید محترم دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسالن کنفرانس مقبره شیخ محمودشبستری در برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری شبستر؛ سیدباقرموسویان شهردار شبستر،در این همایش ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای فعالان عرصه سلامت در بخش‌های مختلف شهرستان گفت: به دلیل تعداد زیاد مبتلایان بیماری دیابت در جهان وبا توجه به اینکه سلامت شهروندان یکی از دغدغه های مهم مجموعه شورای اسلامی و شهرداری است باید تمامی تلاشهای ما در پاکیزگی شهر بر مبنای پیشگیری و آگاهی دادن به مردم پایه گذاری شود.

شهردارشبستر افزود: علاوه بر بیماری دیابت ، انواع و اقسام بیماری‌های غیر واگیر دیگر نیز سلامتی شهروندان عزیزمان را تهدید می کنند و باید با خود مراقبتی و بالا بردن اطلاعات شهروندان گامی در جهت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر برداریم.

سیدباقرموسویان گفت: مجموعه شورای اسلامی شهروشهرداری شبستر در زمینه بالا بردن سطح آگاهی مردم عزیز و شهروندان محترم تمام تلاش خود را انجام می دهد و در این راه ، با همکاری دیگر نهادها و ادارات برنامه های آموزشی و آگاهی بخشی دیگری را برگزار خواهد کرد .

شهردار شبستر در این همایش از دکتر خردمند رئیس نظام پزشکی شهرستان شبستر به واسطه همکاری و تلاش در برگزاری این گونه همایش ها صمیمانه  تشکرو قدردانی کرد و گفت: بحث سلامت یک اصل واجب در زندگی هر فرد است و امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ هستند و باعث تعالی و توسعه در یک جامعه می شود .

آقای موسویان افزود: دولت تدبیر و امید با داشتن مشکلات اقتصادی، نگاه ویژه ای به بحث سلامت داشته اند و با اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت،تحولی بزرگ در زندگی مردم از لحاظ درمان و پیشگیری از بیماری‌ها اتفاق افتاد و اقشار آسیب پذیر و کم‌درآمدتحت پوشش این نظام به خدمات بیشتری دسترسی پیدا کرده اند.‌

گفتنی است سخنرانی و تشریح بیماری دیابت توسط  دکترمبصری فوق تخصص غدد ، دکترمحمدزاده فوق تخصص غدد ودکتراستاد رحیمی متخصص تغذیه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در پایان این همایش به رسم یادبود به هریک از سخنرانان کتاب نفیس شیخ محمود شبستری اهدا شد .


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.