کد خبر : 6629
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1396 - 10:59

بیخوابی چه بلایی سر مغز می آورد / سرعت جاذبه با سرعت نور یکسان است

بیخوابی چه بلایی سر مغز می آورد / سرعت جاذبه با سرعت نور یکسان است

سال گذشته میلادی از نظر علمی سار پرباری بود.

 

آی نیوز: سال ۲۰۱۷ دانشمندان توانستند برخورد بین دو ستاره نوترینی را تصویربرداری کنند. با مشاهده هدایت همزمان دو موج نوری و گرانشی، دانشمندان توانستند برای اولین بار با درصد درستی بالایی سرعت گرانش را بسنجند.

عضو جدید در بدن انسان کشف شد، حاویه عضوی که همیشه خود را قایم کرده بود!

ساختن ماشین زمان واقعی از نظر ریاضی ممکن است: آنچه ساخت آن را متوقف می کند یافتن ماده ای است که از نظر جسمی ساختار زمان-مکان را منحرف و خم کند.

نوع کاملا جدیدی از دیابت وجود دارد و تقریبا اکثر مردم نمی دانند که به آن مبتلا هستند. نوع جدید که به ۳c طبقه بندی شده است قبلا اشتباهاً دیابت نوع ۲ نامگذاری شده بود.

ریه ها تنها عمل تنفس را انجام نمی دهند، بلکه خونسازی نیز می کنند. ریه های پستانداران در ساعت بیش از ۱۰ میلیون پلاکت (ذرات ریز خونی) تولید می کنند؛ که معادل ۰.۶ از کل پلاکت هایی است که در بدن گردش می کنند.

بلور ها و کریستال ها حالت جدیدی از ماده هستند و اکنون بطرح ساخت برای این اشیاء غیرممکن را در دست داریم.

وقتی به اندازه کافی نخوابیم مغز خودش را می خورد. هنگامی که به طور طبیعی و معمولی می خوابیم، مغز ما آوارها و خرده های عصبی مانده از طول روز را تمیزکاری می کند. اما زمانی که از خواب محروم شود به حالت ابطال وارد می شود که باعثت می شود مغز تعداد قابل توجهی از رابط های نورون ها و همایه (سیناپس) ها را پاکسازی کند.

ونتابلک (Vantablack) سیاه ترین ماده شناخته شده توسط علم است که در رنگ های اسپری کاربرد دارد و از عجیب ترین چیزهای سال پیش بود.

ارتباطات مستقیم غیر کوانتومی (ذره ای) ممکن شد. در سال ۲۰۱۷ دانشمندان برای اولین بار به ارتباطات کوانتومی بدون انتقال ذرات دست یافتند. این موضوع از آن چهت اهمیت می یابد که ارتباطات اینچنینی مدت زمان طولانی نظریه پردازی شده بود ولی تا پیش از این هرگز به اثتبات نرسیده بود.

اولین ارگانیسم (اندامگان) نیمه مصنوعی زنده دنیا تولید شد. دانشمندان با کد ژنتیکی ۶ حرفی بسط یافته به فرم جدیدی از زندگی حیات دادند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.