کد خبر : 674
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آذر 1392 - 8:16

علی مطهری: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است

علی مطهری: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است

آی نیوز – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حق اعتراض در یک کشور نقطه قوت است و این موضوع باید بررسی شود که چرا حق اعتراض در کشور وجود ندارد و هر حرکتی در خیابان ها با دستگیری همراه می شود.

به گزارش آی نیوز به نقل از آفتاب علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار کرد: جنبش دانشجویی از قبل از انقلاب برای مبارزه با استبداد و استعمار آغاز شد و بعد از انقلاب هم امام خمینی(ره) فرمودند که همیشه به حضور و فعالیت این قشر در دانشگاه نیاز است و حکومت اسلامی همواره نیازمند نقد است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما همواره به جنبش دانشجویی نیاز دارد و چنین نیست که بگوییم ما پس از انقلاب و مقابله با استبداد دیگر نیازی به نقد دانشجویان نداریم .
وی افزود: دانشجو یکی از بهترین افرادی است که می تواند در مقام نقد موفق باشد چرا که دانشجو دارای ویژگی هایی همچون قرار نگرفتن در زیر بار سنگین زندگی، داشتن فرصت کافی برای مطالعه و بررسی و داشتن روحیه و فطرت پاک و انصاف در قضاوت می باشد.
وی با بیان اینکه دانشجو اگر به باوری رسیده و بر مبنای آن حرکت کند مقدس است، افزود: به طور نسبی می توان گفت که دانشجو قشر باهوش و با استعداد جامعه است اما نقاط آسیب پذیری هم دارد که غلبه احساسات و عقل که از اقتضائات دوره جوانی است و یا احتمال مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوی برخی گروه‌های سیاسی از جمله آنهاست.
مطهری گفت: آزار دادن و شکنجه ممنوع است و به این موضوع باید رسیدگی شود و کسی که ادعای اصلاح جامعه را دارد خود باید صالح باشد و اهل محافظه کاری و بنده شهوت و طمع نباشد.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.