کد خبر : 6979
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396 - 5:28

برنامه‌های عملیاتی «تبریز ۲۰۱۸» نیازمند نقش‌آفرینی بخش خصوصی است

برنامه‌های عملیاتی «تبریز ۲۰۱۸» نیازمند نقش‌آفرینی بخش خصوصی است

شهردار تبریز بر لزوم ایفای نقش فعال بخش خصوصی در برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد و گفت: تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای برای حرکت‌دادن به اقتصاد و بازار است که این امر، طبعاً در گرو نقش‌آفرینی بخش خصوصی است.

 

آی نیوز، مهندس ایرج شهین‌باهر در نشست هماهنگی برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ که با حضور رئیس افتخاری ستاد ملی سیاست‌گذاری «تبریز۲۰۱۸»، استاندار آذربایجان‌شرقی و نمایندگان بخش خصوصی، در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: علی‌رغم ظرفیت‌های گسترده بخش خصوصی، متاسفانه تا به امروز، تمام نگاه‌ها در مورد تبریز ۲۰۱۸، معطوف دولت و شهرداری شده است؛ این در صورتی است که نقش این مجموعه‌ها، صرفاً، زمینه‌سازی و رفع موانع است.

وی با بیان این‌که وظیفه دولت و شهرداری، تسهیل  اموراتی است که از عهده بخش خصوصی خارج است، تصریح کرد:  تقویت خطوط هوایی به مقصد برخی کشورهای اروپایی و احیای کنسولگری‌های خارجی، از جمله این زمینه‌ها است که می‌تواند زمینه‌ساز رونق بخش خصوصی شود.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که شهرداری تبریز، با توجه به محدودیت اختیارات، طبیعتاً در بحث تبلیغات ملی و بین المللی، با محدودیت‌هایی‌ مواجه است، اظهار داشت: نباید این طور تصور شود که بار تبلیغات و اطلاع رسانی باید تماماً بر دوش شهرداری، میراث فرهنگی یا سایر بخش‌های دولتی باشد؛ ظرفیت‌های مهمی در ارتباطات و تبلیغات بخش خصوصی هست که می تواند در این خصوص، تعیین‌کننده ظاهر شود.

 

شهین‌باهر با بیان این که برنامه‌های عملیاتی «تبریز ۲۰۱۸» نیازمند نقش‌آفرینی بخش خصوصی است، متذکر شد: صاحبان صنایع و اقتصاد بخش خصوصی نباید این تصور را داشته باشند که دولت و شهرداری، در صدد تحمیل برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ به آن‌هاست؛ بلکه هدف این است که چارچوب‌هایی برای رونق اقتصادی شهر فراهم شود.

وی در عین حال، اظهار داشت: باید نظر و منافع تورگردان‌ها را تامین کنیم، اگر بتوانیم با کمک اتاق بازرگانی، سازمان میراث فرهنگی و سایر بخش‌های دولتی، حمایت از بخش خصوصی گردشگری را تقویت کنیم، در این صورت، می‌توانیم تورهای گردشگری را به سمت تبریز هدایت کنیم.

شهردار تبریز یادآور شد: در سال‌های اخیر، اقدامات گسترده ای از سوی شهرداری تبریز در حوزه گردشگری صورت گرفته است اما وسعت نیازها و وجود برخی نگاه‌های جزیره‌ای، موجب شده این اقدامات و تلاش‌ها بعضاً کمتر به چشم بیاید.

 

شهین‌باهر با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۹ مرکز اقامتی در سطح شهر در حال احداث است، افزود: زمینه‌سازی‌ شهرداری تبریز موجب شده بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری‌ شهر، به سمت حوزه گردشگری و توسعه مراکز اقامتی هدایت شود.

وی اظهار داشت: علی‌رغم چالش‌های اقتصادی که گریبان‌گیر تمام شهرداری‌های کشور شده است، پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های گردشگری شهر، تاثیری از رکود نپذیرفته و پیشرفت پروژه‌ مهمی مثل مقبره‌الشعرا، هفته‌به‌هفته محسوس است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.