کد خبر : 7052
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 - 16:58

تاکید امام جمعه تبریز بر حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی

تاکید امام جمعه تبریز بر حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت کار امور تربیتی در مدارس، گفت: این مجموعه باید مدارس را از آفات فرهنگی و سیاسی محافظت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در جمع مربیان تربیتی آموزش و پرورش استان، مقابله با گروه های الحادی، جلوگیری از تفکرات انحرافی، طاغوت زدائی و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی را از وظایف مجموعه امور تربیتی دانست.

وی افزود: انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی، زمینه سازی برای ورود نگرش های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه های دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش ها از اهداف مهم تاسیس این مجموعه انقلابی و اسلامی به شمار می رود.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که ایدئولوژی تربیت اسلامی در مدارس بر اساس اندیشه مربیان امور تربیتی پایه ریزی می شود و این مهم تعلیم و تعلم را در راستای فرهنگ انقلاب ممکن می سازد.

آل هاشم با بیان اینکه حراست از مرزهای اعتقادی، حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی در مدارس از وظایف امور تربیتی و تربیت اسلامی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر در راستای ترویج ایدئولوژی تربیت اسلامی نهادی با عنوان نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش تاسیس کردند که مهمترین رسالتش تربیت نسلی همتراز با انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه استمرار و بقای هر جامعه به انتقال باورها و ارزش های آن به نسل های جدید ممکن می شود، گفت: نهاد آموزش و پرورش و مدرسه در این رابطه نقشی بی بدیل ایفا می کنند.آل هاشم اضافه کرد: امور تربیتی مدارس طی سال های شکل گیری خود تلاش گسترده ای را در جهت رفع کاستی ها و پرورش مذهبی و انقلابی دانش آموزان به انجام رسانده که قابل قدردانی است.

وی ادامه داد: امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد و این نهاد باید نسلی را تربیت کند که همتراز با انقلاب باشد و جوانانی خلاق و متفکر و پایبند به ارزش های اسلامی و انقلابی به جامعه تحویل دهد.امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه سنگ بنای شخصیتی انسان در دوران کودکی و مدرسه شکل می گیرد، گفت: نقش مربیان امور تربیتی در تربیت دانش آموزان فراتر از نقش پدر و مادران در خانه هست.

آل هاشم، یکی از رموز موفقیت آموزش و پرورش را در عدم ورود به جریانات سیاسی دانست و گفت: البته این موضوع منافاتی با آگاهی سیاسی ندارد و باید معلمان و دانش آموزان در مسائل سیاسی کشور از آگاهی لازم برخوردار بوده و به دانش لازم در این خصوص مجهز باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های امور تربیتی استان، گفت: احداث ۱۴۰ نمازخانه جدید در مدارس استان، ارتقا شاخص های آموزشی و پرورشی مدارس و کسب عناوین برتر در رابطه با نماز از جمله نتایج فعالیت های این مجموعه است.

جعفر پاشائی افزود: اوقات فراغت و امور جوانان و همچنین برگزاری یکهزار و ۳۰۰ جلسه گفتمان دینی از جمله اقدامات آموزش و پرورش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان های نظام اسلامی در حوزه امور تربیتی و تربیت اسلامی در سطح مدارس آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به اینکه ناهنجاری های اجتماعی در بین دانش آموزان مدارس استان در پایین ترین رتبه کشوری است، اظهار کرد: در کنار اعزام به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در قالب کاروان های راهیان نور، اهتمام ویژه به مباحث دینی و قرآنی باعث شده و ۶۳ نفر دانش آموز حافظ کل قرآن در سطح مدارس استان تربیت شده است.

در پایان این دیدار از دانش آموزان حافظ و قاری قرآن کریم و مربیان نمونه منتخب امور تربیتی استان تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.