کد خبر : 7205
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 11:12

تاکید نماینده مجلس بر تسریع اجرای آزادراه تبریز- باکو

تاکید نماینده مجلس بر تسریع اجرای آزادراه تبریز- باکو

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه آزاد راه تبریز – باکو، خواستار تسریع در عملیات اجرایی این طرح ملی شد.

 

محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این آزاد راه در حال حاضر از سمت باکو در حال احداث است و امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی آن در خاک ایران و تکمیل آن، شاهد رونق اقتصادی به خصوص در حوزه حمل و نقل جاده ای کشور، منطقه شمال غرب و آذربایجان شرقی باشیم.

 

وی از اعلام آمادگی دو تامین کننده منابع مالی خارجی (فاینانس) برای احداث آزادراه تبریز – باکو خبر داد و افزود: اگر بتوانیم قرارداد یکی از این دو منابع را در یک و یا دو قطعه پروژه نهایی کنیم می‌توان شاهد گشایش هایی در این خصوص بود.

 

فرهنگی با اشاره به اینکه بخشی از مسیر که برای آزادراه تبریز – باکو پیش بینی شده است از شهرستان اهر می‌ گذرد، یادآور شد: می‌توان با این پروژه مشکلات ناشی از بروز تصادفات عدیده جاده ای و مرگ و میرها در جاده اهر – تبریز را به حداقل رساند.

 

وی ادامه داد: در جریان سفر سال های قبل رئیس مجلس شورای اسلامی به جمهوری آذربایجان، طبق مذاکرات و رایزنی‌هایی که انجام شد مقرر گردید تا آزادراه تبریز – باکو که از منطقه ارسباران می‌ گذرد، قسمت ایران را دولت احداث کند و از باکو تا مرز توسط دولت جمهوری آذربایجان احداث شود و این موضوع نهایی نیز شد.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون یکی از شهرستان‌های کلیبر، هوراند و مشکین شهر جزو مسیرهای پیشنهادی برای گذر آزادراه تبریز – باکو مطرح است که بررسی ها پیرامون این مساله ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، پروژه احداث آزادراه تبریز- باکو از مصوبات سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی است که مطالعات آن از سال ۱۳۸۷ آغاز و منابع مالی آن از طریق فایناس تامین می شود.

 

احداث این بزرگراه به تصویب دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان رسید و طول تقریبی آن ۴۸۰ کیلومتر است، دولت جمهوری آذربایجان احداث این بزرگراه را آغاز کرده و قصد دارد مسیر یاد شده از باکو تا بیله سوار در مرز دو کشور را ادامه دهد.

 

تاکنون ۲۲۰ کیلومتر از این آزادراه در خاک جمهوری آذربایجان احداث شده است.

 

با تکمیل این پروژه جمهوری اسلامی ایران می تواند به منطقه قفقاز و از آنجا به روسیه متصل شود که بر اساس مطالعات کارشناسان کاملا توجیه اقتصادی برای هر دو کشور را دارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.