کد خبر : 7219
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 10:07

ضرورت توسعه فضای سبز با مدیریت صحیح منابع آبی و مشارکت آحاد شهروندان

ضرورت توسعه فضای سبز با مدیریت صحیح منابع آبی و مشارکت آحاد شهروندان

آی نیوز: شهردار تبریز بر لزوم توسعه فضای سبز با مدیریت صحیح منابع آبی و مشارکت آحاد شهروندان تاکید کرد.

 

به گزارش آی نیوز، مهندس ایرج شهین‌باهر در حاشیه آغاز نهال‌کاری انبوه در طبیعت دانشگاه تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تبریز، همزمان با هفته منابع طبیعی، کاشت بهاره ۱۶۰ هزار اصله نهال را در محدوده ۱۵۰ هکتاری سطح شهر آغاز کرده است، اما طبیعتاً این حجم از کاشت، پاسخگوی تمام نیازهای زیست‌محیطی شهر نیست.

وی با اشاره به این‌که مسئولیت‌پذیری و مشارکت آحاد شهروندان و اقشار جامعه، در حوزه فضای سبز راهگشا است، تصریح کرد: شهرداری تبریز با توزیع نهال رایگان و ارائه یک‌سری آموز‌ش‌های اولیه، تلاش دارد شاخص‌های فضای ‌سبز را با همکاری شهروندان تقویت کند.

شهردار تبریز ادامه داد: اصناف، واحدهای صنعتی و تولیدی، به تناسب موقعیت و فضایی که در اختیار دارند، می‌توانند در توسعه فضای سبز موثر باشند، و طبیعتاً شهرداری نیز بسترهای لازم را برای این نقش‌آفرینی فراهم می‌کند.

شهین‌باهر مدیریت منابع را دیگر ضرورت توسعه فضای سبز خواند و افزود:  آب‌های پسماند مدارس،  دانشگاه‌ها، مجموعه‌های اداری و واحدهای صنعتی و اجرایی، بهترین منبع برای توسعه طرح‌های درختکاری است.

وی همچنین بر لزوم استمرار درختکاری‌ها با اولویت گونه‌های بومی، مقاوم و سازگار با اقلیم شهر تاکید کرد.

image

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به این‌که دانشگاه تبریز دومین لکه سبز پس از ائل‌گلی در تبریز است، ۵۴ هکتار فضای سبز دانشگاه را  فرصت مهم برای محیط زیست شهر خواند.

وی تاکید کرد: دانشگاه تبریز، با توجه به ظرفیت‌های فکری و دانشی، مصمم است تا نقش لازم را در جذب فرصت‌های مردمی و پشتیبانی فکری دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.