کد خبر : 726
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1392 - 11:47

رئیس شورا: تنها ۳۵درصد از اعتبار دولتی مترو تبریز محقق شده است

رئیس شورا: تنها ۳۵درصد از اعتبار دولتی مترو تبریز محقق شده است

آی نیوز – رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتباری که دولت باید به مترو این شهر اختصاص می داد، تاکنون ۳۸۰ میلیارد ریال آن یعنی تنها ۳۵درصد آن تحقق یافته است.

 

دکتر شهرام دبیری افزود: در سال آینده ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای این طرح درنظر گرفته شده که امیدواریم با تلاش نمایندگان، تمام این اعتبار جذب شود.

وی خاطرنشان کرد: واگن های خط یک مترو تبریز در بندرعباس تخلیه شده و در حال رایزنی با بانک ملی برای ترخیص و ارسال آنها به گمرک سهلان هستیم.

دبیری ابراز امیدواری کرد: خط یک مترو تبریز تا پایان دوره شورای چهارم به بهره برداری کامل برسد و در دهه فجر امسال نیز فاز یک این خط به طور آزمایشی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین از مسیرگشایی خیابان ۴۲ متری تبریز (انقلاب) به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های عمرانی شهرداری تبریز در سال آتی یاد کرد و گفت: در مرحله اول ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر هزینه داشته باشد.

دبیری از رسانه ها خواست در جهت کاهش اختلاف ها، کمک حال شورا بوده و با اطلاع رسانی صحیح مردم را در جریان اخبار، مصوبات و وظایف شورا قرار دهند.

وی همچنین در خصوص بودجه سال آتی شهرداری تبریز، اظهارکرد: در تنظیم بودجه تلاش کرده ایم فشار کمتری به اقشار کم درآمد وارد شود، اما در دیگر موارد و تراکم فروشی، باید سهم شهرداری از سود حاصله افراد پرداخت شود.

دبیری گفت: به دنبال راهکارهایی برای اجرای طرح نظارتی دقیق بر عملکرد شهرداری هستیم و معتقدیم شورا باید در تمام موارد، ناظر کارها و اقدامات شهرداری ها باشد.

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.