کد خبر : 763
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1392 - 22:30

دیالیز صفاقی بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز راه اندازی شد

دیالیز صفاقی بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز راه اندازی شد

آی نیوز – بخش دیالیز صفاقی بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز با حضور دکتر سیدحسن سیدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی ،مهندس نادر فضل زاده مدیرکل تامین اجتماعی استان و کریم صادقزاده دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز و عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور  راه اندازی شد .

رئیس بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز گفت: بخش دیالیز صفاقی این بیمارستان از اول دی ماه سال جاری آماده ارائه خدمات به بیماران نیازمند دیالیز خواهد بود.
هوشنگ خبیر با اشاره به افزایش روزافزون بیماران کلیوی نیاز به دیالیز بدلیل بیماریهای قلبی عروقی،فشار خون،دیابت،چاقی،سنگ کلیه وهمچنین عدم رعایت رژیم غذایی  سالم و کم تحرکی  گفت: متاسفانه در حال حاضر تعداد تختهای بخشهای دیالیز خونی سطح شهر جوابگوی این تعداد از بیماران نیست .
خبیر با اشاره به اینکه دیالیز صفاقی مشکلات قلبی و عروقی و محدودیت رژیم غذایی کمتری نسبت به دیالیز خونی دارد و توسط خود فرد و هر روز بطور مداوم انجام می شود و نیازی به مراجعه مکرر به بیمارستان هم ندارد افزود:بنابراین دایر کردن بخش دیالیزصفاقی بسیار ضروری به نظر رسید.
وی با بیان اینکه این مرکز با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی و  با همفکری اساتید نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی  تبریزراه اندازی شد گفت: مرکز دیالیز صفاقی در کنار بخش همودیالیز بیمارستان ۲۹بهمن راه اندازی و بدین وسیله گام موثری در جهت رفع مشکلات بیماران کلیوی برداشته شد.
خبیر با اشاره به اینکه دیالیز صفاقی یکی از روش های درمان جایگزین نارسایی مزمن (از کارافتادگی دائم)کلیه ها است گفت: در دیالیز صفاقی با یک روش ساده لوله ای نرم و کوچک تحت عنوان کانتر در جدار شکم جهت دسترسی دائم به حفره صفاق،کار گذاشته می شود و از طریق آن محصول دیالیز وارد حفره صفاق می شود تا این محلول سموم و آب اضافی بدن بیمار را گرفته و سپس از همان طریق محلول اشباع شده از سموم و آب بدن تخلیه شده محلول جدید جایگزین شود و انجام این عمل پس از آموزشهای لازم در مرکز دیالیز صفاقی توسط  خود فرد در منزل به راحتی امکان پذیر می باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.