کد خبر : 764
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1392 - 22:38

تجمع کارگران ماشین آلات تراکتورسازی مقابل استانداری آذربایجان شرقی

تجمع کارگران ماشین آلات تراکتورسازی مقابل استانداری آذربایجان شرقی

آی نیوز -کارگران ماشین آلات صنعتی  تراکتورسازى در مقابل استاندارى آذربایجان شرقی  تجمع کردند

 جمعى از کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازى مقابل استاندارى آذربایجان شرقى تجمع کردند.

روز چهارشنبه بدنبال تجمع کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازى مقابل استاندارى آذربایجان شرقى دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: کارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازى بیش از ٨ ماه است که حقوق نگرفته اند .
این نوع کارخانه ها به جاى خصوصى سازى خودمانى سازى شده اند
حاج کریم صادقزاده با بیان اینکه این کارخانه محصول سیاست ها و تدابیر غلط اقتصادى دولت گذشته است که طی آن برای رفع مشکل تنها اقدام به تغییر مدیرعامل شده که این تغییر مدیریت ها نیز منجر به تغییر وضعیت نشده است افزود:
قرار بود این نوع کارخانه ها خصوصى سازى شود که متاسفانه به جاى خصوصى سازى خودمانى سازى شده و کارگران متضرر شده اند.
صادقزاده ادامه داد: سوء مدیریت ها در این مجموعه به حدى رسیده که به کارخانه اى که هیئت مدیره ندارد بطور مستمر مدیرعامل تعیین مى کنند در حالی که ما انتظار داشتیم شاهد توسعه روز افزون کارخانه باشیم اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است.
وی با اشاره به لزوم ورود مسئولان عالى رتبه استانى به مسائل کلان کارگرى افزود : اینکه در آستانه شب یلدا جمعى از کارگران کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازى در بحران مالى بسر مى برند موضوع جالبى براى این استان صنعتى نیست.
جامعه کارگری انتظار دارد همانطور که مقامات استانى از کارخانه هاى بزرگ و درآمد زا بازدید مى کنند در واحدهای داراى مشکل نیز حضور پیدا کنند
صادقزاده با بیان اینکه جامعه کارگری انتظار دارد همانطور که مقامات استانى از کارخانه هاى بزرگ و درآمد زا بازدید مى کنند در واحدهای داراى مشکل نیز حضور پیدا کرده و  در جریان مسائل آنان قرار گیرند،خاطرنشان کرد:  لازم بود پیش از شروع این تجمع ، مسئولان به این کارخانه مراجعه مى کردند و حضور آنان کمکى به تولید داخلى و رفع مشکلات کارگران می شد.
حاشیه سازى و امنیتى کردن موضوع راه چاره نیست
وی تأکید  کرد : این کارخانه باید از سوى سازمان خصوصى سازى پس گرفته شده و مجددا با بکار گیرى رویکردى اصولى موجبات توسعه و پیشرفت کارخانه و رفع مشکلات کارگران خدوم آن شود.
وى با رد ادعاى بى احترامى کارگران به مدیرعامل این کارخانه اظهار داشت: حاشیه سازى و امنیتى کردن موضوع راه چاره نبوده  چرا که بدین وسیله مشکلات کارگران آن واحد تولیدى نیز رفع نخواهد شد
وی با محکوم کردن امنیتى کردن مشکلات کارگرى  افزود: با روى کار آمدن  ، دولت تدبیر و امید آقاى روحانى انتظار داشتیم در جهت رفع مسائل کارگرى اقدامى شود چراکه تاکنون شاهد اقدام خاصى از سوى دولت نبوده ایم و نباید این فضاى امید و نشاطى که در جامعه به وجود آمده را در اثر بی توجهی ها و بی تدبیری ها  به یاس تبدیل شود.
احیای دفتر امور بازرسی ویژه کارگری در امور کار،تولید و صنعت در نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران ضروری است
این فعال کارگری در ادامه مصاحبه خود افزود: امروزه احیای دفتر امور بازرسی ویژه کارگری در امور کار،تولید و صنعت در نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران ضروری است که مسائل و مشکلات و معضلات به دور از حاشیه امنیتی و انتظامی بررسی و شخصا به رئیس جمهور گزارش شود.
وی به تاریخچه این دفتر در زمان ریاست جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:این دفتر در زمان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی در جهت کم کردن بحران های کارگری به نقطه متعادل داشت لذا یکی از خواسته های اصلی جامعه کارگری از دولت تدبیر و امید این موضوع حیاتی است.
لازم به ذکر است پیش از این خبرگزاری ایلنا از تعویق چندین ماهه حقوق کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز خبر داده بود.
بیش از ۳ میلیارد تومانی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی، بدهی دارد
 بر پایه این گزارش سابقه بیمه کارگران این کارخانه نیز از خرداد ماه سال جاری در لیست بیمه‌شان درج نشده است و  سازمان تامین اجتماعی به دلیل افزایش بدهی کارفرما حاضر نیست دفترچه‌های بیمه کارگران را بیش از این تمدید کند. در ماه‌های گذشته، اگر چه سابقه بیمه رد نمی‌شد اما با ضمانت، خواهش و التماس دفترچه‌های بیمه را تمدید می‌کردند.
گفته می شود بیش از ۳ میلیارد تومانی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی، بدهی دارد.
همچنین کارگرانی که از این واحد تولیدی تحت پوشش صندوق حمایت و بازنشستگی «آینده ساز» قرار دارند،نیز در وضعیت مشابهی قرار داشته و  به دلیل بدهی ۳۰۰ میلیون تومانی کارفرما، خدماتی دریافت نمی‌کنند.
لازم به ذکر است حدود ۱۵ کارگری که بازنشسته شده‌اند هنوز سنوات‌شان را دریافت نکرده‌ و کارگرانی را هم که در شرف بازنشستگی قرار دارند به دلیل کمبود منابع مالی بازنشسته نمی‌شوند.
این کارخانه در سال جاری فقط ۳۳ دستگاه تولید داشته که به معنای بهره گیری از ۳ درصد ظرفیت کارخانه است و به عبارتی، کارگران فقط در محیط کار حضور دارند اما کاری انجام نمی‌دهند.
شرکت سرمایه گذاری ملت  هم اکنون کارفرمای این کارخانه بوده و تاکنون از تعیین هیات مدیره  خودداری کرده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.