کد خبر : 766
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1392 - 9:05

امضای تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با آموزشکده چمران اهر

امضای تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با آموزشکده چمران اهر

آی نیوز – به منظور بهره مندی دانشجویان و پژوهشگران تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با آموزشکده فنی شهید چمران اهر امضا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از امضای تفاهم نامه همکاری این اداره کل با آموزشکده فنی شهید چمران شهرستان اهر خبر داد.
مهندس تراب محمدی در مراسم تجلیل از اساتید پژوهشگر آموزشکده فنی شهید چمران افزود: با امضای این تفاهم نامه دانشجویان و پژوهشگران می توانند از امکانات پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اکثر دانشگاه های استان از جمله دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تعدادی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه شهید مدنی، در راستای توسعه تحقیقات و پژوهشهای میراث فرهنگی تفاهم نامه هایی امضاء کرده است.
 محمدی امضای تفاهم نامه با آموزشکده فنی شهید چمران اهر را اقدامی در جهت ایجاد تعامل با  دانشگاه های شهرستانی و بهره مندی دانشجویان از امکانات پژوهشی میراث فرهنگی این مجموعه
عنوان کرد.
این مقام مسئول با اشاره به نتایج رضایت بخش این همکاری های دو سویه با مجامع علمی و دانشگاهی یادآور شد: مرمت مناره آجری بقعه شیخ شهاب الدین اهری یکی از بهترین نمونه های این همکاری هاست که با چند دانشگاه از جمله دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تفاهم نامه هایی برای تولید آجرهای لعاب دار مستحکم و مشابه آجرهای اصلی مناره امضا شده است.
محمدی همچنین با اشاره به درخواست های پیرامون راه اندازی موزه باستان شناسی ارسباران اظهار داشت: موزه ادب و عرفان ارسباران که در بقعه شیخ شهاب الدین اهری دایر است جزو موزه های کم نظیر کشور به شمار می رود که امکان ایجاد موزه دیگری نیز با توجه به ظرفیت منطقه در این شهرستان امکان پذیر است.
وی راه اندازی این موزه را نیازمند همکاری دیگر نهادها از جمله شهرداری خواند و از انجام طرح های مطالعاتی و کارشناسی برای آن خبر داد.
یادآور می شود، تفاهم نامه ی همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
آذربایجان شرقی و آموزشکده فنی شهید چمران اهر به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در این شهرستان منعقد شد. (پایان خبر)


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.