کد خبر : 7691
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1397 - 4:25

پایان فاز کف‌سازی و پیشرفت ۳۰ درصدی جداره سازی پروژه مغازه‌های سنگی

پایان فاز کف‌سازی و پیشرفت ۳۰ درصدی جداره سازی پروژه مغازه‌های سنگی

شهردار منطقه ۴ تبریز از پایان فاز کف‌سازی و همچنین پیشرفت ۳۰ درصدی جداره‌سازی پروژه مغازه‌های سنگی خبر داد.

آی نیوز: شهردار منطقه ۴ تبریز از پایان فاز کف‌سازی و همچنین پیشرفت ۳۰ درصدی جداره‌سازی پروژه مغازه‌های سنگی خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از شهرداری منطقه ۴ کلانشهر تبریز، اکبر امجدی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: پروژه پیاده‌راه داش‌ماغازالار، به عنوان مهم‌ترین طرح گردشگری شهرداری منطقه ۴ در بافت مرکزی شهر مطرح است و با مساعدشدن وضعیت هوا، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه در بخش کف‌سازی به پایان رسیده و به زودی فضاسازی سنتی، ایجاد آبنما و مبلمان متناسب با بافت تاریخی پیاده‌راه، انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۴  از پشرفت ۳۰ درصدی پروژه در بخش جداره‌سازی خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت عملیات طراحی و بُرش قطعات نما، این بخش، زمان‌بر بوده و با نظارت سازمان میراث فرهنگی، پیش می‌رود.

وی یادآور شد: با تکمیل این پروژه به طول۲۰۰ متر و عرض ۱۱ متر، شاهد ایجاد یکی از مهم‌ترین بسترهای گردشگری در محدوده مرکزی شهرمان خواهیم بود.

گفتنی است؛ پیشینه تاریخی پیاده‌راه داش‌ ماغازالار به سال ۱۲۵۱ باز می‌گردد. معماری این مسیر، متاثر از طرح‌های تفلیسی و قفقازی است. جداره‌های پیاده‌راه نیز طبق آن‌چه در دانشنامه تاریخ معماری ایران‌شهر آمده، مربوط به دوره قاجار است. از تجربه‌های مهم ورود معماری مدرن به فضای شهری که حال و‌هوای تاریخی مرکز شهر را با الگوهای معماری غربی پیوند داده‌ است. مجموع این عوامل موجب شده، داش‌ماغازالار جلوه‌ای مدرن و متفاوت از سایر محلات قدیمی تبریز داشته و در سال ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۴۴۰۱ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شود. 

image

برچسب ها :


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.