کد خبر : 7697
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1397 - 7:14

تیم های مدیریت بحران در محلات تشکیل می شود/ اجرای طرح های آموزشی مدیریت بحران محله محور در تبریز

تیم های مدیریت بحران در محلات تشکیل می شود/ اجرای طرح های آموزشی مدیریت بحران محله محور در تبریز

  در راستای اجرای طرح های آموزشی مدیریت بحران و آمادگی شهروندان برای مواقع بحرانی، تیم های مدیریت بحران در محلات تبریز تشکیل می شود.

image 

آی نیوز: در راستای اجرای طرح های آموزشی مدیریت بحران و آمادگی شهروندان برای مواقع بحرانی، تیم های مدیریت بحران در محلات تبریز تشکیل می شود.

به گزارش آی نیوز به نقل از مدیریت بحران شهرداری تبریز،  در جلسه هم اندیشی اجرای طرح های آموزشی مدیریت بحران محله محور دستورالعمل تشکیل تیم های مدیریت بحران محلات، توسط سازمان آتش نشانی و مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری بررسی و مقرر شد اقدامات لازم جهت اجرای آن با همکاری مدیریت بحران، سازمان آتش نشانی و مرکز مطالعات شهرداری انجام پذیرد.

مسعود حسن نژاد در ابتدای این جلسه با بیان اهمیت موضوع آموزش به آحاد مردم به منظور کاهش خسارات ناشی از بروز حوادث، به ضرورت تشکیل تیم های مدیریت بحران در اماکن و محلات شهر تبریز اشاره کرده و گفت: تجارب حوادث گذشته نشان می دهد که انجام عملیات مقابله با بحران به تنهایی از عهده دولت ها و مسئولین خارج بوده و اجرای عملیات موفق و کاهش خسارات و تلفات توسط سازمان های مسئول، تنها در سایه تلاش های گروهی جامعه امکان پذیر می باشد.

وی همچنین تشکیل تیم های مدیریت بحران در اماکن و محلات کلانشهر تبریز را اقدام مهمی جهت توانمندسازی شهروندان در پاسخگویی و مقابله مناسب با اثرات ناشی از بروز حوادث طبیعی دانست و افزود: با تشکیل، آموزش و سازماندهی تیم های مدیریت بحران محلات می توان بطور قابل ملاحظه ای از خسارات حوادث جلوگیری کرد.

در ادامه جلسه داود طالب نژاد مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به وظایف آن سازمان در زمینه اطفاء حریق و مواد خطرناک، اقدامات صورت گرفته سازمان آتش نشانی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی را بیان کرد.

وی آمادگی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری تبریز جهت اجرای طرح مدیریت بحران محله محور در نقاط مختلف شهر اعلام کرد و گزارشی از فعالیت ها و هماهنگی های صورت گرفته جهت نصب و تجهیز کانکس های امدادی در پارک های سطح شهر با همکاری مدیریت بحران ارائه داد.

محمدرضا روشنی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری تبریز نیز با تاکید بر اهمیت موضوع اجرای طرح مدیریت بحران محله محور در راستای موفقیت در انجام وظایف محوله و کاهش خسارات جانی و مالی، اعلام کرد: در اجرای طرح محله محور، شناخت صحیح وضعیت محلات و مناطق مختلف شهر از لحاظ  فرهنگی، اقتصادی، کالبدی و اجتماعی از ضروریات می باشد و بدون آن نمی توان برنامه ریزی و اقدام نمود.

 رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری تبریز در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به مناطق آسیب پذیر شهر تاکید کرده و خواستار استفاده از ظرفیت های موجود برای کاهش خطرات در این مناطق شد. 

جلسه هم اندیشی جهت اجرای طرح های آموزشی مدیریت بحران محله محور با حضور رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری، مدیر عامل و معاونین سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز و مدیر و کارشناسان بحران شهرداری تبریز در محل مدیریت بحران برگزار گردید.

برچسب ها :


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.