کد خبر : 7731
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1397 - 11:49

احداث، تکمیل و راه اندازی مترو تبریز از نان شب هم واجب تر است

احداث، تکمیل و راه اندازی مترو تبریز از نان شب هم واجب تر است

شهریارنیوز: عضو شورای اسلامی شهر تبریز از توجه جدی بودجه بندی سال ۹۷ شهرداری تبریز به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: بخش عمده برنامه ریزی پروژه های عمرانی متوجه قطار شهری است.

image

کریم صادق زاده در جریان بازدید از روند اجرای پروژه خط دو قطار شهری، با اشاره به ضرورت بهره مندی تبریز از یک ساختار توسعه یافته ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: دیگر زمان آن فرا رسیده است تا معضلات زیست محیطی و ترافیکی شهر تبریز هر چه سریعتر رفع شود.

وی تصریح کرد: فرایند استفاده از سگمنت الیافی در پروژه خط ۲ قطارشهری تبریز به عنوان اولین پروژه مترویی کشور و دومین پروژه مترویی آسیا در تسریع و کاهش هزینه های بهره برداری از مترو در تبریز اثر گذار است.

گفتنی است: تبریز هم از همان ابتدای فکر تاسیس مترو در ایران، به عنوان یکی از شهرهای هدف، مد نظر بود تا اینکه برای اولین بار در سال ۱۳۶۹، موضوع مطالعه و احداث قطار شهری در این شهر، در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و نتیجه آن، تصویب احداث ۴ خط ریلی درون شهری و یک خط حومه ای بود؛ اما سازمان قطار شهری تبریز در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد و مطالعات امکان سنجی خطوط قطار شهری تبریز  نیز در اواخر سال ۱۳۸۰ آغاز شد تا این که در نهایت، در جلسه بیست و نهم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، احداث خط ۱ قطار شهری تبریز تصویب و عملیات اجرایی خط ۱ در سال  ۱۳۸۱ آغاز شد

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.