کد خبر : 7857
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1397 - 8:20

فواید و خواص «گوجه‌فرنگی»

فواید و خواص «گوجه‌فرنگی»

گوجه فرنگی ها یک غذای عالی هستند و از خواص بالایی برای سلامتی شما برخوردار می باشند.

 در حقیقت، آنها فوق العاده و همه کاره هستند و می توانند در کنار غذاهای مختلف و همچنین به تنهایی به عنوان غذا مصرف شوند. مزایای سلامتی گوجه فرنگی ها عبارتند از: مراقبت از چشم، سلامت معده و کاهش فشار خون. آنها از دیابت، مشکلات پوستی و عفونت های دستگاه ادراری نیز جلوگیری می کنند. علاوه بر این، آنها هضم را بهبود می بخشند، گردش خون را افزایش می دهند، سطوح کلسترول را کاهش می دهند، موجب تعادل مایعات در بدن، محافظت از کلیه ها، سم زدایی بدن، پیشگیری از پیری زودرس و کاهش التهاب می شوند.

گوجه فرنگی ها شامل تعداد زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند که برای مبارزه با انواع مختلف سرطان به اثبات رسیده اند. آنها همچنین یک منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و تأثیر محافظتی بر بیماری های قلبی و عروقی دارند. در ادامه چند دلیل که شما باید گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود مصرف کنید بیان می کنیم.

مناسب برای پوست شماگوجه فرنگی حاوی سطح بالایی از لیکوپن است، ماده ای که در بعضی از پاک کننده های چهره ای بدون چربی که برای خرید در دسترس هستند استفاده می شود. اگر می خواهید گوجه فرنگی ها را برای مراقبت از پوست بپزید، باید با حدود هشت تا دوازده گوجه فرنگی شروع کنید. گوجه فرنگی ها را پوسته پوسته کرده و سپس پوسته ها را روی صورت خود قرار دهید به نحوی که قسمت داخلی پوست گوجه فرنگی پوست شما را لمس کند. گوجه فرنگی را به مدت حداقل ده دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس صورت را شستشو دهید. چهره شما تمیز و براق خواهد شد. ممکن است برخی قرمزی ها رخ دهد، اما با گذشت زمان محو می شوند.

کمک به جلوگیری از انواع مختلف سرطانتعدادی از مطالعات انجام شده نشان می دهد که سطح بالایی از لیکوپن در گوجه فرنگی برای کاهش شانس ابتلا به سرطان پروستات، کولورکتال و معده مفید عمل می کند. لیکوپن یک آنتی اکسیدان طبیعی است که به طور موثر در جهت کاهش رشد سلول های سرطانی عمل می کند. گوجه فرنگی های پخته شده حتی مقدار بیشتری از لیکوپن را تولید می کنند.

کمک به حفظ استخوان های قویگوجه فرنگی ها حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم و ویتامین K هستند. هر دو این مواد مغذی در تقویت و انجام تعمیرات جزئی بر روی استخوان ها و بافت استخوانی ضروری هستند.

جلوگیری از آسیب های سیگار کشیدنخوردن گوجه فرنگی تازه ترین راه برای کمک به ترک سیگار نیست. با این حال، گوجه فرنگی می تواند میزان ضررهای سیگار کشیدن در بدن شما را کاهش دهد. گوجه فرنگی حاوی اسید کوماریک و اسید کلروژنیک است که برای محافظت بدن از مواد سرطان زا که از دود سیگار تولید می شوند، عمل می کنند.

فراهم کردن آنتی اکسیدان های ضروریگوجه فرنگی، حاوی مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C است. این ویتامین ها و بتا کاروتن ها به عنوان آنتی اکسیدان ها برای خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر در خون عمل می کنند. رادیکال های آزاد در جریان خون خطرناک هستند زیرا ممکن است به آسیب سلولی منجر شود. به خاطر داشته باشید، گوجه فرنگی، که قرمزتر است، خوردن آن بتا کاروتن بیشتری را برای بدن فراهم می کند. علاوه بر این، شما همچنین در نظر داشته باشید که پخت و پز گوجه فرنگی، ویتامین C را از بین می برد، بنابراین برای بهره بردن از این مزایا، گوجه فرنگی باید به صورت خام مصرف شود.

مفید برای سلامت قلببه دلیل ویتامین B و پتاسیم موجود در گوجه فرنگی، آنها در کاهش سطح کلسترول و کاهش فشار خون موثرند. بنابراین، با افزودن گوجه فرنگی به رژیم غذایی منظم و متعادل، می توانید به طور موثر از حملات قلبی، سکته مغزی و همچنین بسیاری از مشکلات مرتبط با قلب جلوگیری کنید که ممکن است زندگی شما را تهدید کنند.

مناسب برای موهاویتامین A موجود در گوجه فرنگی، به طور کامل عمل می کند تا موهای شما را براق و قوی نگه دارد. علاوه بر این، آنها همچنین خواص شگفت انگیزی برای سلامت چشمان، پوست، استخوان ها و دندان ها دارند.

مفید برای کلیه هااضافه کردن گوجه فرنگی، بدون دانه به رژیم غذایی در برخی از مطالعات برای کاهش خطر سنگ کلیه اثبات شده است.

مفید برای سلامت چشم هاویتامین A موجود در گوجه فرنگی، برای بهبود بینایی شما فوق العاده است. علاوه بر این، خوردن گوجه فرنگی، یکی از بهترین غذاها برای جلوگیری از کوری دید در شب است.

گوجه فرنگی ها پر از مواد معدنی معروف به کروم هستند. این ویژگی برای کمک به بیماران دیابتی به طور موثر عمل می کند و باعث می شود این افراد سطح قند خون خود را بهتر تحت کنترل نگه دارند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.