کد خبر : 8423
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 17:30

هدف از اعزام استانی به عتبات بهبود کیفیت و کاهش قیمت است

هدف از اعزام استانی به عتبات بهبود کیفیت و کاهش قیمت است

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اعزام زائران عتبات از طریق شرکت مرکزی در هر استان، گفت: هدف از این اقدام رقابت برای بهبود کیفیت و کاهش هزینه سفر به عتبات است.

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تغییرات مجریان خدمات اعزام زائران عتبات، اظهار داشت: تا سال گذشته تمامی اعزام‌ها از سوی سرکت شمسا صورت می‌گرفت اما با توجه به نظر رئیس سازمان حج و زیرات مقرر شد تا به شرکت‌های مرکزی استان‌ها نیز مجوز اعزام زائر به عتبات داده شود.

وی هدف از این اقدام را ایجاد رقابت بین کارگزاران عتبات عنوان کرد و افزود: وقتی رقابت بین کارگزاران باشد به طور حتم کیفیت نیز تغییر خواهد کرد به طوری که هر کدام از کارگزاران سعی می‌کنند برای جذب زائر علاوه بر بهبود کیفیت، قیمت را نیز کاهش دهند.

آقایی از اعزام استانی زائران عتبات خبر داد و گفت: شرکت مرکزی هر استان به طور حتم نیازها و سلایق مردم آن استان را بهتر می‌داند به همین دلیل خدمات‌دهی به زائران مناسب‌تر خواهد بود؛ به طوری که ما اکنون نیز شاهد هستیم در برخی استان‌ها تقاضا برای اعزام به صورت هوایی بیشتر است و در برخی دیگر از استان‌ها افراد تمایل به سفر زمینی به عتبات دارند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با ورود شرکت مرکزی استان‌ها در اعزام به عتبات شاهد بهره‌مندی نیروهای بومی استان‌ها در هتل‌ها خواهیم بود، افزود: تمکن مالی در سراسر کشور و استان‌ها یکسان نیست، حتی تمایلات و سلایق استان‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد؛ تا جایی که برخی علاقه‌مند هستند در فاصله بیشتری از حرم اقامت کنند، اما کیفیت هتل بیشتر باشد در حالی که برخی برعکس، ترجیح می‌دهند در هتل نزدیک حرم و شاید با کیفیت پایین‌تر در این مدت اقامت داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی دفاتر مجاز برای سفر به عتبات، گفت: ثبت‌نام زائر باید در سامانه جامع حج و زیارت صورت گیرد و زائران باید هزینه سفر را از طریق فیش سبزرنگی به حساب تجمیع وجوه زائران عتبات واریز کنند تا مشکلی در روند اعزام آن‌ها ایجاد نشود.

آقایی از نظارت سازمان حج و زیارت بر روند اعزام زائران به عتبات خبر داد و افزود: برای جلوگیری از تخلفات باید زائران به دفاتر مجاز مراجعه کنند و در صورت شناسایی مراکز غیرمجاز، مراتب تخلف را از طریق سامانه بازرسی و ارزشیابی سازمان حج و زیارت منعکس کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.