کد خبر : 8512
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 4:59

روحانی: تبریز باید برای قرن ها پایتخت گردشگری بماند / ما با برجام حسن نیتمان را به جهان ثابت کردیم/اگر برجام بد بود چرا امضا کردید؟

روحانی: تبریز باید برای قرن ها پایتخت گردشگری بماند / ما با برجام حسن نیتمان را به جهان ثابت کردیم/اگر برجام بد بود چرا امضا کردید؟

رئیس جمهور گفت:  کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند بعد از  خواسته های جدید سخن گوید.

رئیس جمهور گفت:  کاخ سفید اول باید بدهی‌های گذشته‌اش را جبران کند بعد از  خواسته های جدید سخن گوید.

 حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آیین تبریز ۲۰۱۸ گفت:به مردم فهیم تبریز این رویداد تاریخی را تبریک می‌گویم و از همه وزرای گردشگری سازمان‌های همکاری‌های اسلامی که با ذوق و سلیقه ارزشمندشان به تبریز آمدند خوش آمد می گویم.

رئیس جمهور با اشاره به نا امنی هی منطقه گفت:اگر نگاه مابه جامعه و بشریت و انسان‌ها اصلاح شود آنگاه دنیا عوض خواهد شد.

روحانی افزود: وضع حاکم بر کشورهای یمن، آفریقا، سوریه، فلسطین به دلیل دید غلطی است که در جهان حکم فرماست.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند  تصمیم گیرنده در خاورمیانه باید کاخ سفید بوده و یک رژیم غاصب ظالم بر مردم برخی از کشور‌های این منطقه مسلط و همه ذخایر خاورمیانه را به یغما ببرند.

روحانی گفت: طمع ذخایر طلای سیاه و  پول کشور‌های منطقه عقل را از غربی ها ربوده و هر روز سخنی می‌گویند که نه با شان منطقه و نه با شان مردم سازگار است.

وی با اشاره به تجاوز غربی ها به خاک کشورهای خاورمیانه گفت: به صراحت می‌گویند اگر پول بدهید در سوریه می‌مانیم پس شما جیره خوار دیگران هستید و ارتش شما دنبال دزدی است و حیثتی برای خود باقی نمی گذارید، اگر شما از منطقه  خارج شوید منطقه امنیت پیدا می کند. 

روحانی با اشاره به برجام افزود: ما با برجام به دنیا حسن نیت خود را نشان دادیم و خط بطلانی بر روی همه ایران هراسی‌ها کشیدیم و دروغ بودن اینکه ایران دنبال صلاح کشتار جمعی است را ثابت کردیم.

وی افزود: با این توافق به دنیا ثابت کردیم که امریکا قابل اعتماد نیست و توافقی که انجام شد نشان دادکه امریکا به عهد و اخلاق خود پایبند نیست.

روحانی در ادامه با اشاره به پا برجا ماندن برجام گفت: موانعی که غربی ها بر سر راه سرمایه گذاران و  کارآفرینان  می گذارند برخلاف  برجام است و باید اول به تعهد خودتان عمل کنند بعد از ما درخواست وام جدید داشته باشند.

وی افزود: ما از ابتدای کار دولت به دنیا اعلام کردیم دنبال تعامل سازنده و تعامل گسترده با جهان هستیم که معنای ان این است که منافع مشترکی را با کشور‌های دنیا داشته باشیم و سیاست برد برد را پیش ببریم و اگر کسی به نفع خود و ضرر دیگری تعامل کرد این توافق کاربردی نخواهد بود.

وی با اشاره به صنعت گردشگری افزود: یکی از راه‌های تعامل با جهان صنعت توریسم است توریسم هم ارتباط با تاریخ و گذشته کشورهاست و هم ارتباط با آینده کشور‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند رونق اقتصادی را برای ما ایجاد و زندگی مردم را بهتر کند.

وی گفت: مقدمه اصلی جاذبه گردشگری این است اخلاق و رفتار مردم برروی گردشگران تاثیر گذارباشد و آنهارا مجذوب شهر خود کند وبا توجه به ظرفیت‌هایی که در تبریز به عنوان مسیر اصلی جاده ابریشم و مرکز تجارت این منطقه شناخته شده این امر دور از دسترس نیست.

روحانی گفت: باید مسئولان استان تلاش کنند تبریز فقط برای امسال مرکز گردشگری نباشد بلکه این امر ده‌ها بار متوالی تکرارشود و با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌هایی که از این شهر سراغ داریم این امر دور از دسترس نیست./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.