کد خبر : 8672
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 7:09

دولتیان در مواجه با مسائل زیست محیطی از مردم عقب تر هستند/ همه در قبال محیط زیست مسئولیم

دولتیان در مواجه با مسائل زیست محیطی از مردم عقب تر هستند/ همه در قبال محیط زیست مسئولیم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در مسائل زیست محیطی مردم همواره چند گام جلوتر از دولت خطر را احساس می کنند و همواره دولت در مواجه با مسائل زیست محیطی چند گام از مردم عقب تر بوده است.

غلامحسین مسعودی ریحان با انتقاد از قطع درختان کهنسال در استان و انتقال آن به استانهای دیگر برای مصارف مختلف گفت: بر اساس گزارش هایی که می رسد، متاسفانه روستاییان استان آذربایجان شرقی به دلیل فقر مالی اقدام به قطع درختان تبریزی ۳۰-۴۰ ساله در اقصی نقاط استان کرده و به فروش می رسانند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از قطع اشجار باید هزینه قطع درختان را بالا ببریم گفت: اهمیت محیط زیست بسیار بالاتر از معدن و سایر مسائل است به همین دلیل در کشورهای توسعه یافته ا کنون دیگر کارخانجات عظیم ذوب آهن و معادن زغال سنگ مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

مسعودی ریحان با تاکید بر ضرورت ورود مجلس برای قانون گذاری سختگیرانه در خصوص قطع درختان اظهار داشت: همه ما شهروندان در مواجه با مسائل زیست محیطی مسئول هستیم اما مجلس می تواند با تصویب قوانین سختگیرانه و حمایتی از موضوع محیط زیست اصلی ترین نقش را در مقابل قطع درختان داشته باشد.

وی مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت برخی معادن را نیز قابل توجه و مهم دانست و گفت: سدهای باطله ای که در کنار برخی معادن وجود دارد در صورت شکستن مشکل عدیده زیست محیطی بوجود می آورد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عضو شورای شهر تبریز در ادامه با اشاره به اینکه حساسیت های به جای مردم به مسائل زیست محیطی باید سرمشق سیاستگذاری های دولتیان باشد گفت: در مسائل زیست محیطی مردم همواره چند گام جلوتر از دولت خطر را احساس می کنند و همواره دولت در مواجه با مسائل زیست محیطی چند گام از مردم عقب تر بوده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: از ۲۰ سال گذشته مردم در خصوص مسائل دریاچه ارومیه حساسیت داشتند و تلاش می کردند خطر خشک شدن آن را به گوش مسئولان برسانند اما الان بعد از اینکه وضعیت وارد بحران شد نماینده و یا سایر مسئولان به مسئله ورود می کنند.

عضو شورای شهر تبریز در پایان سخنانش با اشاره به اینکه رسانه ها مردم و دوستداران طبیعت جلوتر از دولت مسائل محیط زیستی را لمس می کنند گفت: دولتمردان باید در زمان لازم نسبت به شناسایی مسائل زیست محیطی از دیدگاههای مردمی استفاده کنند و تا جامعه بتواند به صورت متوازن و سازگار با محیط زیست رشد و توسعه یابد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.