کد خبر : 8721
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 14:15

۴۹۱۰ میلیارد ریال به دهیاری های آذربایجان شرقی پرداخت شده است

۴۹۱۰ میلیارد ریال به دهیاری های آذربایجان شرقی پرداخت شده است

مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: در بازه زمانی سال های ۹۲ تا ۹۷، چهار هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان واریز شده است.

 

تقی کرمی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها در هتل بزرگ مراغه اظهار کرد: این درحالیست که از زمان تاسیس شوراها در سال ۸۲ تا سال ۹۲، تنها یکهزار و ۱۷۰ میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته ۴۰۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال به حساب دهیاری های شهرستان مراغه واریز شده و تنها در سال گذشته ۱۱۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال به دهیاران پرداخت شده که با نطارت شوراها و بخشداری ها هزینه شد.

کرمی گفت: همچنین در بین سال های ۹۲ تا ۹۷، ۶۹ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری در استان واریز شده که سهم مراغه از این محل پنج میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال بوده است.

کرمی همچنین به میزان آسفالت ریزی معابر روستایی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در این مدت ۸۸۰ هزار مترمربع راه روستایی استان آسفالت ریزی شده که این رقم در پنج سال دولت تدبیر و امید یک میلیون و ۶۸۰ مترمربع بوده است.

مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین به وظایف شوراهای منتخب مردم اشاره کرد و گفت: انتخاب فردی پاکدست، توانمند و کاردان به عنوان شهردار در شهرها و دهیار در روستاها، اصلی ترین وظیفه شوراهاست.

کرمی افزود: اگر شوراها در انتخاب خود به این اصل توجه ویژه داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد در غیر اینصورت و با انتخاب نادرست، سایر وظایف شورا تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی به دیگر وظایف شوراها نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری مستمر مصوبات اجرایی شهردار توسط شوراها و همکاری متقابل با دستگاه ها و نهادهای از دیگر وظایف شوراها عنوان کرد.

کرمی همچنین به میزان بارش ها در استان اشاره کرد و افزود: میزان بارش ها در استان نسبت به میانگین ۳۰ سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است./مهر

برچسب ها : ، ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.