کد خبر : 882
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1392 - 8:30

لزوم مشارکت شهروندان در زیباسازی شهر تبریز

لزوم مشارکت شهروندان در زیباسازی شهر تبریز

 

 

 

شهردار تبریز گفت: مطمئناً طبع زیبایی پسند انسان ها در صورت وجود فضای لازم باعث خواهد شد تا شهروندان هم به مشارکت در بحث زیبایی شهر راغب شوند .

دکتر صادق نجفی در آیین اختتامیه مسابقه عکاسی زیبایی های شهر تبریز و انتخاب شهروند نمونه در حوزه زیباسازی شهری گفت: برنامه هایی که رئیس سازمان زیباسازی اعلام کرده اند، بسیار جامع و کاربردی است.
وی تصریح کرد: شهر تبریز از نشاط کافی برخوردار نیست و  تجربیات بنده حاکی از این مسئله می باشد که برای داشتن شهری شاداب باید تمامی یک میلیون و هشتصد هزار شهروند تبریزی دست به دست هم دهند. وجود شهر بانشاط نیازمند داشتن انسان ها و شهروندان بانشاط است .
 شهردار کلانشهر تبریز به حضور هیئتی از شهر بوداپست مجارستان در تبریز اشاره کرد و افزود: شهر بوداپست مجارستان یکی از بی نظیرترین شهرهای جهان از لحاظ نورپردازی و نمای ساختمان ها می باشد و گروهی که از این شهر میهمان تبریز بودند، از وضعیت ظاهری ساختمان ها و نورپردازی آنها انتقاد می کردند .
 نجفی به ضعف موجود در حوزه زیباسازی شهر تبریز اشاره کرد و بیان داشت: باید فضای بانشاط و احساسی در شهر ایجاد شود تا مردم هم نسبت به زیبایی محیط شهری خود اهمیت دهند. مطمئناً طبع زیبایی پسند انسان ها در صورت وجود فضای لازم باعث خواهد شد تا شهروندان هم به مشارکت در بحث زیبایی شهر راغب شوند .
 وی بیان داشت: سالانه بیش از پنجاه میلیارد تومان برای فضای سبز شهر تبریز هزینه می شود ولی جذابیت و زیبایی مورد انتظار در این حوزه برای شهروندان وجود ندارد. نبود کار کارشناسی و برنامه ریزی در این زمینه باعث وجود چنین وضعی شده است که با مدیریت می شود این معضلات را برطرف کرد .
 شهردار تبریز به لزوم گنجاندن فضایی در ساخت و سازهای سطح شهر برای فضای سبز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برنامه های متعددی برای مشارکت و حضور شهروندان در زیباسازی شهر تدوین شده است تا با همکاری مردم، شهر زیبا و سبزی داشته باشیم و به آنچه در خور شأن شهر باقدمت تبریز است، برسیم .
 نجفی در پایان سخنان خود از شهر به عنوان یک موجود یاد کرد و افزود: شهر همانند یک موجود زنده است که روح و جسم دارد و ضروری است از یک مرکز فرمان گرفته، عاقل باشد و کار سنجیده انجام دهد؛ باید چنین وضعیتی را در شهر تبریز به وجود بیاوریم .

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.