کد خبر : 8845
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 14:01

تامین آب آشامیدنی از رطوبت هوا/ ترسیم نقشه راه پیشران هسته‌ای در کشور

تامین آب آشامیدنی از رطوبت هوا/ ترسیم نقشه راه پیشران هسته‌ای در کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی از رطوبت هوا با قیمت مناسب، اقدام جدید این سازمان است، از ترسیم نقشه راه پیشران هسته‌ای در کشور خبر داد.

علی اکبر صالحی اظهار داشت: بارها گفتیم، در صورت خروج آمریکا از برجام، ما آمادگی برگشت به جایگاه بالاتر از قبل را داریم. 

وی با اشاره به اینکه پروژه «پیشران هسته‌ای» پروژه‌ای بلند مدت بوده که نقشه راه آن در کشور ترسیم شده، اضافه کرد: در حال حاضر، تنها ۶ کشور این پروژه را دارند که ۵ کشور که جزو شورای امنیت سازمان ملل هستند و تنها کشوری که خارج از شورای امنیت سازمان ملل صاحب «پیشران هسته‌ای» شد، هند بود. 

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص پروژه «بیمارستان هسته‌ای» یا «مرکز یون‌درمانی» بیان کرد: این پروژه به‌خوبی در حال پیشرفت است و آخرین مراحل را طی می‌کند، چراکه فاز طراحی آن که مرحله مهمی بود، به‌اتمام رسید، در واقع این بیمارستان در نوع خود در غرب آسیا منحصر به فرد است.

صالحی ادامه داد: بیمارستان هسته‌ای، پدیده جدیدی در بخش درمان امراض صعب‌العلاجی مانند سرطان است و یک پروژه عظیمی محسوب می‌شود، چراکه از نظر مالی حدود ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده، ما مراحل را گذرانده‌ایم و نقشه‌ها آماده شده، بعد از گذشت یک یا دو مرحله، کار شروع می‌شود. 

وی گفت: در خصوص بحران کم‌آبی سازمان انرژی اتمی به سهم خود کار خوبی را شروع کرده که اولین قدم تامین آب آشامیدنی از رطوبت هوا با قیمت مناسب است و امیدوارم به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام/و

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.