کد خبر : 897
تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1392 - 14:31

جبارزاده : بخش خصوصی با قدرت و جسارت وارد فعالیت‌های اقتصادی شود

جبارزاده : بخش خصوصی با قدرت و جسارت وارد فعالیت‌های اقتصادی شود

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر آمادگی دولت برای حمایت از بخش خصوصی، گفت: دولت انتظار دارد که بخش خصوصی با قدرت و جسارت وارد فعالیت‌های اقتصادی شود.

دکتر اسماعیل جبارزاده در نشست جمعی از صنعتگران و فعالان بخش خصوصی استان که با حضور معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی نباید موجب شود که بخش خصوصی خود را از فعالیت‌های اقتصادی کنار بکشد.

وی افزود: اگر بخش خصوصی منتظر شرایط ایده‌آل برای فعالیت باشد عقب می‌ماند، لذا باید ضمن تلاش برای اصلاح وضعیت، حضور این بخش در عرصه اقتصاد تقویت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیم سازمان خصوصی‌سازی کشور برای واگذاری تعدادی از صنایع دولتی به بخش خصوصی، تاکید کرد: سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع استان در اولویت واگذاری واحدهای صنعتی استان به بخش خصوصی هستند.

وی همچنین ایجاد چند شرکت سرمایه‌گذاری برای خرید صنایع قابل واگذاری دولت را به بخش خصوصی استان پیشنهاد کرد و بر حمایت مدیریت استان از این اقدام تاکید کرد.

جبارزاده با بیان این که راه نجات اقتصاد کشور، سپردن اقتصاد به دست بخش خصوصی است، افزود: امیدواریم آذربایجان شرقی در تحقق این هدف نقش فعالی ایفا کند.

بخش خصوصی برای حضور جسورانه در عرصه اقتصاد به امنیت نیاز دارد

معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور هم در این نشست صیانت از حریم بخش خصوصی را رویکرد دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی برای حضور جسورانه در عرصه اقتصاد علاوه بر آزادسازی صنایع از اختیار دولت، به امنیت هم نیاز دارد.

سیدمهدی پورحسینی با بیان این که نباید بخش خصوصی با هر مشکلی مورد سوال و مواخذه قرار گیرد، افزود: ایجاد امنیت برای فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی خارج از اراده یک سازمان یا وزارتخانه است و کل جهت‌گیری دولت و حکومت باید به این سمت باشد.

وی هدف از خصوصی‌سازی را افزایش بهره‌وری و استفاده بیشتر از منابع محدود دانست و گفت: بهره‌وری شاخص بسیار پیچیده‌ای است و اندازه‌گیری آن به طور دقیق بسیار دشوار است، اما اگر بتوانیم این شاخص را اندکی ارتقا دهیم سود زیادی نصیب اقتصاد کشور می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به این که عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در سه سال گذشته بیشتر به سمت رد دیون دولتی از طریق واگذاری دارایی‌ها و صنایع بوده، افزود: دولت جدید برای اصلاح این وضعیت تدابیر خاصی اندیشیده و ضمن ممنوعیت رد دیون دولتی از طریق واگذاری، تلاش می‌کند ارتباط این موضوع با خصوصی‌سازی را قطع کند.

پورحسینی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی، اظهار داشت: بخش خصوصی واقعی کسانی هستند که بدون حمایت خاص و ویژه دولتی شکل گرفته‌اند و دولت نیز به دنبال حمایت از این بخش است و قصد تقویت بخش شبه‌دولتی را که ظاهرا خصوصی است ندارد.

وی با تاکید بر این که اصول فعالیت پیشرفته اقتصادی در دنیای امروز به سمت همگرایی و در کنار هم قرار گرفتن است، افزود: سازمان خصوصی‌سازی برای اجرای این سیاست و جبران عقب‌ماندگی‌ها قصد دارد یکی از شرکت‌های مادرتخصصی را به عنوان پایلوت به بخش خصوصی واگذار کند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور توسعه اقتصادی و سیاسی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: هر اندازه بتوانیم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، توسعه‌یافتگی را لمس کنیم به همان اندازه نیز دولت می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را تضمین کند.   

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.