کد خبر : 8977
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 18:33

کفش دست دوز تبریز را ثبت ملی می‌کنیم

کفش دست دوز تبریز را ثبت ملی می‌کنیم

تبریز – رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با تاکید بر اینکه با تلاش های انجام یافته کفش دست دوز تبریز را به ثبت ملی خواهیم رساند، گفت: برای ثبت جهانی آن نیز تلاشی مضاعف می کنیم….

image

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جباریان‌فام شامگاه امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نشست مشترک فعالان صنعت چرم، کفش و مصنوعات چرمی تبریز با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: رئیس جمهور در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و حضور در بازار کفش تبریز نور امید را در دل فعالان این حوزه روشن کردند قطعاً صنعتگران چرم تبریز نه تنها ناسپاس نیستند بلکه قدردان حضور رئیس جمهوری بوده اند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً نوسانات قیمت ارز به نفع تولیدکنندگان صنایع چرمی نبود، افزود: خوشبختانه در سال ۹۵ که پویش مردمی حمایت از کالای ایرانی به راه افتاد موجب شد تا فروش تولیدات صنایع چرمی بهبود یافته و واردات کفش خارجی به تبریز ۳۰ درصد کاهش یابد.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز اظهار امیدواری کرد که پویش مردمی حمایت از کالای ایرانی که موج دوم آن اواخر سال گذشته راه اندازی شد تداوم یابد و از طرفی اکنون تولیدکنندگان و فروشندگان کفش تبریز با انتشار پوسترهایی در خصوص شعار سال که مزین به حمایت از کالای ایرانی است از دیگر اقدامات تولیدکنندگان بود.

کفش دست دوز تبریز را امسال ثبت ملی می کنیم

جباریان‌فام با تاکید بر اینکه با تلاش های انجام یافته کفش دست دوز تبریز را به ثبت ملی خواهیم رساند، گفت: غیر از این که کفش دست دوز تبریز ثبت ملی شود راضی نیستیم بلکه برای ثبت جهانی آن نیز تلاشی مضاعف می کنیم.

وی از راه اندازی نخستین موزه کفش ایرانی در کلان شهر تبریز خبر داد و تاکید کرد: این موزه به همراه هفتمین موزه کفش جهان را در تبریز راه اندازی کرده ایم و همچنین راه اندازی اولین پاویون ایران در حوزه کفش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان شهرک های صنعتی کشور در پایتخت کشور روسیه از دیگر اقدامات برای نشان دادن جایگاه کفش تبریز بود.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۰۰ واحد صنفی فرشنده کفش در تبریز، ۸۰ واحد اجناس ایرانی و خارجی می فروشد و ۲۰ واحد دیگر نیز فروشنده تولیدات خارجی هستند.

برچسب ها : ، ، ، ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.