کد خبر : 909
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1392 - 10:46

نایب رئیس مجمع نمایندگان آدربایجان‌شرقی: حل مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است

نایب رئیس مجمع نمایندگان آدربایجان‌شرقی: حل مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است

 آی نیوز – نایب رئیس مجمع نمایندگان آدربایجان‌شرقی گفت: حل مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است.

 حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی عصر امروز در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز بناب که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین برنامه توجیهی اساتید ترتیب یافته بود، با گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از اساتید خواست با تلاش مضاعف و اختصاص وقت بیشتر نسل جوان را بیش از پیش با اهداف انقلاب اسلامی آشنا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، زیرپا گذاشتن مسائل دینی، مذهبی و فرهنگی توسط رژیم طاغوت را یکی از دلایل اصلی قیام مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی عنوان کرد و ادامه داد: در این انقلاب شعار اصلی مردم همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.

جدی‌ترین مشکل امروز کشور مشکل فرهنگی است

وی، مهم‌ترین مشکل و دغدغه کشور را مشکل فرهنگی اعلام و خاطر نشان کرد: جدی‌ترین مشکل امروز کشور مشکل فرهنگی است و حتی افرادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، خود آنها نیز مشکل دارند و نمی‌دانند چطور کار فرهنگی انجام دهند.

۱۲۰۰ کانال ماهواره‌ای فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانال ماهواره‌ای فارسی زبان علیه جمهوری اسلامی برنامه پخش می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی نتوانستند این کشور را شکست دهند، ولی از طریق فرهنگی قصد دارند به اهداف خود دست یابند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تأکید کرد: دشمنان از یک طرف به کشور ضربه می‌زنند و از طرف دیگر نیز برخی دوستان به طریق دیگر در این زمینه قدم برمی‌دارند.

باقری‌بنابی با اشاره به هجمه‌های متعدد دشمنان و لزوم آگاهی اساتید و دانشگاهیان برای مقابله با این توطئه، عنوان داشت: اساتید دانشگاه باید ضمن رصد کردن تهدیدات دشمنان در راستای آگاهی‌سازی و مقابله با آن تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اگر اساتید توانستند یک دانشجو را از سوق یافتن به سمت اعتیاد و یا دیگر انحرافات نجات دهند، مثل این است که کشور را نجات داده‌اند.

حل مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حل مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده دولت خارج است، تأکید کرد: نمی‌گوییم تلاش‌های دولت بی‌ثمر است، ولی دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات فرهنگی نیست.

در حل مشکلات فرهنگی کشور لنگ می‌زنیم

باقری‌بنابی همچنین با بیان اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: مردم باید خودشان به مسائل فرهنگی ورود پیدا کنند، بنابراین اگر مشکلات فرهنگی کشور حل شود، قطعاً مشکلات اقتصادی کشور نیز حل خواهد شد. چرا که فعلاً در حل مشکلات فرهنگی کشور لنگ می‌زنیم.

عدم تحقق بودجه پژوهش در کشور/ به جای ۳ درصد تحقق فقط نیم  درصد

وی سپس از عدم تحقق بودجه پژوهش در کشور انتقاد کرد و گفت: ۳ درصد کل بودجه کشور به امر پژوهش اختصاص دارد که تنها نیم درصد آن تحقق یافته است.

باقری‌بنابی از تلاش مجلس برای حل مشکلات بهداشت و سلامت خبر داد و خاطر نشان کرد: در مجلس به جد پیگیر هستیم که با اختصاص اعتبارات لازم مشکلات بهداشتی را در کشور به حداقل برسانیم و دولت و مجلس مصمم هستند تا با انجام به موقع به تعهدات خود شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.