کد خبر : 912
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1392 - 11:21

پیام رییس جمهور به مناسبت سالگرد شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه

پیام رییس جمهور به مناسبت سالگرد شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه

 آی نیوز –  پیام رییس جمهور به مناسبت سالگرد شهدای مدارس زینبیه و ثارالله میانه
توسط استاندار آذربایجان شرقی قرائت شد؛

دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که در این حمله متجاوزانه ۳۳ دانش آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه به شهادت رسیدند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، یاد و خاطره همه شهیدان معلم و دانش آموز به ویژه شهدای زینبیه و ثارالله میانه را گرامی داشت.
 متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که توسط استاندار آذربایجان شرقی در چهارمین همایش نیمکت‌های سوخته در شهرستان میانه قرائت شد، به این شرح است:
در فرهنگ شهادت، شهید، این زنده جاوید حماسه ساز، با همه آگاهی‌ها، منطق و شعور و بیداری خویش، خود، انتخابگری است بصیر برای صعود به جایگاه قرب الهی.
در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی، هیچ چیز شایسته‌تر از آن نیست که یاد و نام شهیدان و فداکاران راه خدا، بخصوص شهیدان معلم و دانش آموز را بزرگ بداریم.
شهیدان به عهد و پیمان خود با خدا و با امام عزیز وفا کردند و هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و صادقانه از حریم اسلام و نظام اسلامی دفاع نمودند و به بهای نثار جان خویش آفت دشمن را از انقلاب و ایران عزیز دور ساختند.
شهیدان به ویژه شهدای دانش آموز و معلم، جاودانگان تاریخ ما و ستارگان درخشانی برای آسمان علم و دانش و سپهر ایثار خواهند بود.
اگر چه هر چیزی با گذشت زمان و ورق خوردن برگ‌های تقویم، کمرنگ و بی‌اثر می‌شود، اما یاد و نام شهیدان، روز به روز و لحظه به لحظه در چشم اهل دل و در متن تاریخ ما، برجسته‌تر و درخشان‌تر می‌شود.
فداکاری شهیدان در کنار حضور مستمر رزمندگان و پایداری و استقامت و همراهی ملت در عرصه‌های گوناگون کارزار انقلاب، توانسته است اسلام را سربلند و دست بیگانگان را از میهن اسلامی کوتاه و ایران را بلندآوازه و آبرومند سازد.
این مجاهدت‌ها توانسته است راه ملت ایران را به سوی هدف‌های متعالی اسلام، بگشاید و در پیچ و خم‌های تاریخ، دریچه‌ای از معنویت به روی او باز کند و به او عزت و شخصیت ببخشد.
پاسداری از خون معلمان و دانش آموزان مظلوم دبیرستان زینبیه و دبیرستان ثارالله و احترام به دستاوردهای ملت بزرگ ما در آن است که روز به روز با همدلی و اتحاد، با گام‌هایی مصمم، در مسیر دستورات قرآن، رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام و توصیه‌های مقام معظم رهبری مد ظله العالی قدم برداریم و تلاش کنیم جامعه ما، مردم ما و همه دستگاه‌های ما در اعمال و رفتار، با مشی اعتدال و تدبیر به هم نزدیک‌تر شوند و رایحه امید و عزت و سربلندی را در کشورمان بگسترانند.
اینجانب ضمن تجدید ادای احترام به امام شهیدان و شهیدان سربلند انقلاب اسلامی، از خدواند متعال علو درجات و شادی ارواح طیبه معلمان و دانش آموزان شهید را مسالت نموده و شفای جانبازان را از خدای بزرگ خواهانم و امیدوارم همه ملت ایران مورد توجهات حضرت ولی الله الاعظم روحی فداه و مشمول دعای آن حضرت باشند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران
لازم به ذکر است دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که در این حمله متجاوزانه ۳۳ دانش آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه به شهادت رسیدند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.