کد خبر : 922
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1392 - 14:40

سهل انگاری در نگهداری اطلاعات بانکی// زمینه سوء استفاده مجرمان

سهل انگاری در نگهداری اطلاعات بانکی// زمینه سوء استفاده مجرمان

   آی نیوز – رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت : فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیر مجاز وجه می¬کرد ، شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، “سرهنگ محمد قاسملو” در تشریح این خبر اظهار داشت :چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبالغی غیر مجاز برداشت شده است ، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد برداشت از طریق اینترنت به حساب یک نفر با هویت معلوم واریز و از طریق دستگاه پوز مغازه زرگری واقع در تبریز خرید انجام گرفته است .
وی تصریح کرد : در تحقیقات، مدیر کافی نت که برداشت از طریق آنجا صورت گرفته به این پلیس احضار و اطلاعات لازم در خصوص فرد استفاده کننده اخذ گردید که با بررسی تخصصی توسط کارشناسان مشخص گردید که خریدار و انتقال دهنده یک نفر نمی باشند . متهم ردیف اول که پول به حساب وی منتقل شده بود احضار و در اظهارات خود بیان نمود دوستش کارت وی را به بهانه¬ای اخذ و از آن سوء استفاده کرده است .
این مقام انتظامی افزود : مشخصات متهم ردیف دوم جمع آوری و با شیوه های پلیسی شناسایی و به این پلیس احضار که در ابتدا منکر موضوع بود که در مراحل بعدی تحقیقات به اتهام و نحوه برداشت از حساب شاکی اعتراف و بیان داشت که شماره کارت و مشخصات بانکی شاکی را پیدا کرده و اقدام به برداشت نموده و از طریق یکی از دوستان از طریق کافی نت پول را انتقال و از طریق یک دوست دیگر از زرگری سکه خریداری نموده ام . نتیجه کامل تحقیقات قضایی منعکس و برای متهم ردیف اول قرار وثیقه و برای متهم ردیف دوم قرار بازداشت صادر گردید.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد : به شهروندان عزیز و گرامی توصیه می گردد از نگهداری و ثبت مشخصات و اطلاعات بانکی خود در دفترچه شخصی و یا کاغذی که احتمال سرقت و یا مفقودی آن ممکن می باشد، جدا خودداری و با تغییر دوره ای رمز کارت از سوء استفاده افراد متخلف جلوگیری به عمل آورند . همیشه به یاد داشته باشیم بهترین مقابله در مقابل سوء استفاده کنندگان ، رعایت مسائل پیشگیری می باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.