کد خبر : 926
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1392 - 10:21

مونوکسید کربن، سه جوان روستایی را ناکام گذاشت

مونوکسید کربن، سه جوان روستایی را ناکام گذاشت

بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن، این بار سه جوان روستایی در شهرستان اهر جان باختند.

به گزارش آی نیوز، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: ظهر روز گذشته _ ۱۸ بهمن_ سه جوان ۲۴،۲۵،۲۰ ساله در داخل منزلی در روستای مزرعه حاج عابدین اهر  دچار گاز گرفتگی شدند.

حبیب حسینقلی زاده افزود: آشنایان این سه نفر به دلیل اینکه دیر متوجه مسمومیت آنها شده بودند، این افراد پیش از رسیدن نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ اهر جان خود را از دست داده بودند.

وی با اشاره به اینکه در هوای سرد و بادی مردم دمای بخاری ها را افزایش داده و تمام منافذ را می بندند گفت: این امر موجب می شود غلظت مونوکسید کربن بالا رفته و مقادیری از آن نیز توسط باد به داخل اتاق بازگشته و موجب مسمومیت افراد حاضر در منزل شود.

وی بر لزوم باز گذاشتن فضایی برای تبادل اکسیژن با خارج از اتاق تاکید کرد و از مردم خواست نکات ایمنی مربوط به وسایل گاز سوز را رعایت کنند.

وی افزود: طی روزهای اخیر که دمای هوا کاهش یافته به دلایل گفته شده شمار مسموم شدگان توسط مونوکسید کربن نیز افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به حادثه ای دیگر که در آن پدر خانواده به علت خاموش شدن آبگرمکن توسط باد، مسیر خروجی مونوکسیدکربن را در آورده بود و تمامی اعضای خانواده دچار علائم مسمومیت شده بودند، گفت: هموطنان به هشدارها و حوادث پیش آمده توجه نمیکنند و هرروز شاهد این حوادث تلخ هستیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.